BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2005, Sayı: 12, 105 - 128, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Altunışık, R., - Yıldırım, E., - Coşkun, R., -Bayraktaroğlu, S., (2004) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı Sakarya Kitabevi, Adapazarı.
  • Piburn, M. D.,-Baker, D. R. (1997): Constructing science in middle and secondary school classrooms. Copyright by Allyn and Bacon, USA. . http://www.tojet.net/articles/ 3114.htm’ den 15.02.2006 tarihinde alınmıştır.
  • Brooks, J. G., ve Brooks. M. G., (1993): In Search of Undestanding: The Case for Constructivist Clasrooms. Alexandria: VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Brooks, G. and M. G. Brooks(1993): The Case for Constructivist Classrooms, ASCD Alexandria, Virginia U.S.A.
  • Ford, N. and Chen, S. Y. (2000): Individual Differences, Hypermedia Navigation and Learning: An Empirical Study. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. 9(4), 281-312.
  • Ernest, P. (1995): The one and the many. Constructivism in Education. Erlbaum, Hillsdale, New York. U.S.A.
  • Gergen, K. J. (1995): Social construction and the educational process. Constructivism in Education. Erlbaum, Hillsdale, New York, U.S.A.
  • Glassersfeld, E. V. (1995): A Constructivist Approach To Teaching. (Ed. L. P. Steffe ve E. J. Gale). Constructivism in Education.
  • Hillsdale, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Ins.
  • Gürol, M. (1995): Bilgi Toplumunun Eğitim Sistemi ve Bu Sisteme Eğiticilerin Yetiştirilmesi. 1. Sistem Mühendisliği ve Savunma Uygulamaları Sempozyumu. (12-13 Ekim 1995), Kara Harp Okulu, Ankara:
  • İşman, A. (1999): Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Boyutu: Yapısalcı Yaklaşımın Eğitim Öğretim Ortamlarına Etkisi. Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Lorsbach, A. ve Tobin, K. (1992): “Constructivism as a Referent for Science Teaching”, Research Matters to the Science Teacher, NARST Monograph No. 5-7. http://www.exploratoriumedu/ IFI/resources/ research/constructivism.html-10.05.2005.
  • Tezci, E. -Gürol, A., (2003): Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık, http://www.tojet.net/articles/218.htm.
  • Senemoğlu, N. (1997): Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Ertem Matbaacılık, Ankara.
  • Von Glaserfeld, E. A., (1995): Constructivist Approach To Teahcing. Hillsdale, New Jersey U.S.A.

COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2005, Sayı: 12, 105 - 128, 26.09.2013

Öz

Bu çalışmada, oluşturmacı öğretim yönteminin ortaöğretim coğrafya
öğretiminde uygulanmasının öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır.
Geleneksel öğretim yöntemi ile dünyada gittikçe yaygınlaşan bir
öğretim yöntemi olan oluşturmacı öğretim yöntemini karşılaştırmak
amaçlanmış, oluşturmacı öğretim yönteminin başarıda daha etkili olduğu
savunulmuştur. Bunun için oluşturmacı öğretim yaklaşımının uygulandığı bir
deney grubu, bir de geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı bir kontrol
grubu seçilmiştir. Her iki gruba da aynı konular, aynı zamanda işlenmiştir.
Konular işlenmeden önce yapılan açık uçlu soruları ile deney grubu ve kontrol
gruplarının hazır bulunuşluk düzeyleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Altunışık, R., - Yıldırım, E., - Coşkun, R., -Bayraktaroğlu, S., (2004) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı Sakarya Kitabevi, Adapazarı.
  • Piburn, M. D.,-Baker, D. R. (1997): Constructing science in middle and secondary school classrooms. Copyright by Allyn and Bacon, USA. . http://www.tojet.net/articles/ 3114.htm’ den 15.02.2006 tarihinde alınmıştır.
  • Brooks, J. G., ve Brooks. M. G., (1993): In Search of Undestanding: The Case for Constructivist Clasrooms. Alexandria: VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Brooks, G. and M. G. Brooks(1993): The Case for Constructivist Classrooms, ASCD Alexandria, Virginia U.S.A.
  • Ford, N. and Chen, S. Y. (2000): Individual Differences, Hypermedia Navigation and Learning: An Empirical Study. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. 9(4), 281-312.
  • Ernest, P. (1995): The one and the many. Constructivism in Education. Erlbaum, Hillsdale, New York. U.S.A.
  • Gergen, K. J. (1995): Social construction and the educational process. Constructivism in Education. Erlbaum, Hillsdale, New York, U.S.A.
  • Glassersfeld, E. V. (1995): A Constructivist Approach To Teaching. (Ed. L. P. Steffe ve E. J. Gale). Constructivism in Education.
  • Hillsdale, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Ins.
  • Gürol, M. (1995): Bilgi Toplumunun Eğitim Sistemi ve Bu Sisteme Eğiticilerin Yetiştirilmesi. 1. Sistem Mühendisliği ve Savunma Uygulamaları Sempozyumu. (12-13 Ekim 1995), Kara Harp Okulu, Ankara:
  • İşman, A. (1999): Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Boyutu: Yapısalcı Yaklaşımın Eğitim Öğretim Ortamlarına Etkisi. Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Lorsbach, A. ve Tobin, K. (1992): “Constructivism as a Referent for Science Teaching”, Research Matters to the Science Teacher, NARST Monograph No. 5-7. http://www.exploratoriumedu/ IFI/resources/ research/constructivism.html-10.05.2005.
  • Tezci, E. -Gürol, A., (2003): Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık, http://www.tojet.net/articles/218.htm.
  • Senemoğlu, N. (1997): Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Ertem Matbaacılık, Ankara.
  • Von Glaserfeld, E. A., (1995): Constructivist Approach To Teahcing. Hillsdale, New Jersey U.S.A.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ziya Karasu Bu kişi benim

Mehmet Ünlü

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Karasu, Z., & Ünlü, M. (2013). COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(12), 105-128.
AMA Karasu Z, Ünlü M. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(12):105-128.
Chicago Karasu, Ziya, ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 12 (Ekim 2013): 105-28.
EndNote Karasu Z, Ünlü M (01 Ekim 2013) COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 12 105–128.
IEEE Z. Karasu ve M. Ünlü, “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 12, ss. 105–128, Ekim 2013.
ISNAD Karasu, Ziya - Ünlü, Mehmet. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 12 (Ekim 2013), 105-128.
JAMA Karasu Z, Ünlü M. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:105–128.
MLA Karasu, Ziya ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 12, 2013, ss. 105-28.
Vancouver Karasu Z, Ünlü M. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(12):105-28.