BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2006, Sayı: 13, 113 - 124, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Atalay, İbrahim, 2004, Doğa Bilimleri Sözlüğü (Coğrafya-EkolojiEkosistem), Meta Basım, I. Baskı, İzmir.
  • Ayas, Alipaşa - Ünal, Suat - Sevim, Serkan, 2004, Hidrojen Bağı ile İlgili Öğrencilerdeki Kavram Yanılgıları, XII.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Cilt-IV, 2199-2219, Ankara.
  • Baysen, Engin - Temiz, Burak - Baysen, Fatma - Yağbasan Rahmi, 2004, Ortaöğretim Öğrencilerinin Atmosferde Meydana Gelen Bazı Doğa Olayları ile İlgili Yanlış Algılamaları, XII Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, (Cilt III), 1979-1999, Ankara.
  • Beaty, Bill, Children’s Misconceptions about Science, (çevrimci) http://www.amasci.com/miscon/opphys.html, 14 Mart 2005
  • Cin, Mustafa, İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Deniz Kavramını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Educational Sciences: Theory & Practice, Volume 4, Issue 1 (May), 7-23, Ankara, 2004
  • Dove, Jane, 2002, Immaculate Misconceptions, The Geographical Association, First Published 1999, Printed and bound by Colorcraft Ltd, Hong Kong.
  • Henriques, Laura, 2000, Children's Misconceptions About Weather: A Review of the Literature, The Annual Meeting of the National Association of Research in Science Teaching, New Orleans, LA, (çevrimci) http:// www.csulb.edu/~ lhenriqu/ NARST2000. htm, 18 Kasım 2004
  • İzbırak, Reşat, 1992, Coğrafya Terimleri Sözlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İkinci Baskı, İstanbul.
  • Ozay, Esra - Oztas, Haydar, 2003Secondary Students' Interpretation of Photosynthesis and Plant Nutrition, Journal of Biological Education, 00219266, Vol. 37, Issue 2, Database: Academic Search Premier. \ Platten, Linda, 1995a, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-1, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:1 (Spring), 74-91.
  • Platten, Linda, 1995b, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-2, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:3 (Autumn), 69-84.
  • Şahin, Cemalettin – Sipahioğlu, Şengün, 2002, Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, Ali, 2004, Önbilgi, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Editörler: Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu, Nobel Yayın, 137-165, Ankara.
  • Ülgen, Gülten, 2001, Kavram Geliştirme, PegemA Yayıncılık, 3.Baskı, Ankara.
  • İlköğretim Fen Bilgisi 4-5 Ders Kitabı, 2003, MEB Ders Kitapları, 2. Baskı, İstanbul. www.meteor.gov.tr.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Sayı: 13, 113 - 124, 26.09.2013

Öz

Son yıllarda öğrencilerin temel kavramlarla ilgili algılamaları üzerine
yapılan çalışmaların sayısında dikkate değer bir artış gözlenmektedir. Çeşitli
araştırmacılar öğrencilerin yanlış anlamalarının ve kavram yanılgılarının tespit
edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bu çalışmada da, ilköğretim beşinci sınıf
öğrencilerinin bulut kavramını nasıl algıladıkları tespit edilmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın örneklemi, Bursa ilindeki 300 beşinci sınıf öğrencisidir. Ölçme
aracının uygulaması 2005 Mayıs ayında gerçekleştirilmiş ve veriler Excel ve
SPSS’e aktarılmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim öğrencilerinin bulut kavramıyla
ilgili ciddi yanlış algılamalara sahip oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Atalay, İbrahim, 2004, Doğa Bilimleri Sözlüğü (Coğrafya-EkolojiEkosistem), Meta Basım, I. Baskı, İzmir.
  • Ayas, Alipaşa - Ünal, Suat - Sevim, Serkan, 2004, Hidrojen Bağı ile İlgili Öğrencilerdeki Kavram Yanılgıları, XII.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Cilt-IV, 2199-2219, Ankara.
  • Baysen, Engin - Temiz, Burak - Baysen, Fatma - Yağbasan Rahmi, 2004, Ortaöğretim Öğrencilerinin Atmosferde Meydana Gelen Bazı Doğa Olayları ile İlgili Yanlış Algılamaları, XII Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, (Cilt III), 1979-1999, Ankara.
  • Beaty, Bill, Children’s Misconceptions about Science, (çevrimci) http://www.amasci.com/miscon/opphys.html, 14 Mart 2005
  • Cin, Mustafa, İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Deniz Kavramını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Educational Sciences: Theory & Practice, Volume 4, Issue 1 (May), 7-23, Ankara, 2004
  • Dove, Jane, 2002, Immaculate Misconceptions, The Geographical Association, First Published 1999, Printed and bound by Colorcraft Ltd, Hong Kong.
  • Henriques, Laura, 2000, Children's Misconceptions About Weather: A Review of the Literature, The Annual Meeting of the National Association of Research in Science Teaching, New Orleans, LA, (çevrimci) http:// www.csulb.edu/~ lhenriqu/ NARST2000. htm, 18 Kasım 2004
  • İzbırak, Reşat, 1992, Coğrafya Terimleri Sözlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İkinci Baskı, İstanbul.
  • Ozay, Esra - Oztas, Haydar, 2003Secondary Students' Interpretation of Photosynthesis and Plant Nutrition, Journal of Biological Education, 00219266, Vol. 37, Issue 2, Database: Academic Search Premier. \ Platten, Linda, 1995a, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-1, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:1 (Spring), 74-91.
  • Platten, Linda, 1995b, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-2, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:3 (Autumn), 69-84.
  • Şahin, Cemalettin – Sipahioğlu, Şengün, 2002, Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, Ali, 2004, Önbilgi, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Editörler: Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu, Nobel Yayın, 137-165, Ankara.
  • Ülgen, Gülten, 2001, Kavram Geliştirme, PegemA Yayıncılık, 3.Baskı, Ankara.
  • İlköğretim Fen Bilgisi 4-5 Ders Kitabı, 2003, MEB Ders Kitapları, 2. Baskı, İstanbul. www.meteor.gov.tr.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Alkış Bu kişi benim

Selma Güleç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Alkış, S., & Güleç, S. (2013). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi(13), 113-124.
AMA Alkış S, Güleç S. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(13):113-124.
Chicago Alkış, Seçil, ve Selma Güleç. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 13 (Ekim 2013): 113-24.
EndNote Alkış S, Güleç S (01 Ekim 2013) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi 13 113–124.
IEEE S. Alkış ve S. Güleç, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 13, ss. 113–124, Ekim 2013.
ISNAD Alkış, Seçil - Güleç, Selma. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Coğrafya Dergisi 13 (Ekim 2013), 113-124.
JAMA Alkış S, Güleç S. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:113–124.
MLA Alkış, Seçil ve Selma Güleç. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 13, 2013, ss. 113-24.
Vancouver Alkış S, Güleç S. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BULUT KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(13):113-24.