BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 15, 37 - 54, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Bartsch, R. A., & Cobern, K.M. (2003). Effective of PowerPoint presentations in lectures. Computers and Education, 41, 77-86.
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Bıshop, M.P. (1992). Computer issues in geography: operating in an integrated environment. Collegiate Microcomputer, 10, 148- 154.
  • Bıshop, M. P. (1995). Integration of computer technology and interactive learning in geographic education. Journal of Geography in Higher Education, 19(1), 97-110.
  • Chlopak, O. (2002). Computers in Russian schools: current conditions, main problems, and prospects for the future. Computers & Education, 40, 41-55.
  • Crampton, J.W. (1998). Integrating the web and the geography curriculum: The Bosian virtual fieldtrip. Journal of Geography 98, 155-168.
  • Demirci, A. (2005). ABD’de eğitim sistemi ve coğrafya öğretimi, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Fıtzpatrıck, C. (1993). Teaching geography with computers, Journal of Geography, 94(2), 156-159.
  • Hattler, J. A. (1999). Technology for preservice teachers: “Driver education” for the information Superhighway. Jornal of Technology and Teacher Education, 7(4), 323-332.
  • Jonassen, D. H. (1999). Computers as mindtools for schools: Engaging critical thinking (second ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Joshua, E. S. (2005). PowerPoint’s power in the classroom: enhancing student’s self-efficacy and attitudes. Computer & Education, 45, 203-215.
  • Keeler, C. M. (1996). Networked instructional computers in the elementary classroom and their effect on the learning environment: a qualitative evaluation. Journal of Research on Computing in Education, 28(3), 329–345.
  • Lemke, K. A., & Rıtter, M.E. (2000). JGHE symposium: Virtual geographies and the use of the İnternet for learning and teaching geography in higher education. Journal of Geography in Higher Education, 24(1), 87-91.
  • O’neıl, J. (1995). Teachers and technology: Potential and pitfalls. Educational Leadership, 53(2), 10-11.
  • Ramasundaram, V., Grunwald, S., Mongeot, A., Comerford, N. B., & Blıss, C. M. (2005). Development of an environmental virtual field laboratory. Computers & Education, 45, 21-34.
  • Rozalınd, G. & Muır, H. (2004). Technology and its impact in the classroom. Computers and Education, 42, 111-131.
  • Rutherford, D. & Lloyd, W. J. (2001). Assessing a computer-aided instructional strategy in a World Geography course. Journal of Geography in Higher Education, 25(3), 341-355.
  • Ruthven, K., Nennessy, S., & Deaney, R. (2005). Incorporating İnternet resources into classroom practice: pedagogical perspectives and stragegies of secondary-school subject teachers. Computer & Education, 44, 1-34.
  • Seal, K. C. & Przasnyskı, Z. H. (2001). Using the World Wide Web for teaching improvement. Computers and Education, 36, 33-40.
  • Smeets, E. (2005). Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? Computers and Education, 44, 343-355.
  • Wentz, E. A., Vender, J. C., & Brewer, C.A. (1999). An evaluation of teaching introductory geomorphology using computer-based tools. Journal of Geography in Higher Education, 23(2), 167- 176.
  • Wınn, W. & Snyder, D. (1996). Cognitive perspectives in psychology. In: Jonassen, D. H., Editor, 1996. Handbook of research in educational communications and technology, Macmillan, New York, 112–142.

TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI

Yıl 2007, Sayı: 15, 37 - 54, 26.09.2013

Öz

Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik gelişmeler hayatın tüm alanlarında
olduğu gibi coğrafya öğretiminde de dünya genelinde büyük değişimlere sebeb
olmaktadır. Aktif öğrenme ortamının oluşmasına sağladığı katkılardan ötürü,
bilgisayar ve İnternet günümüzde coğrafya derslerinde en yaygın olarak
kullanılan teknolojileri oluşturmaktadır. Bu teknolojiler pek çok ülkede
coğrafya derslerinde yaygın olarak kullanılırken Türkiye’de bu konuda henüz
önemli bir gelişme katedilememiştir. Bu çalışma, Türkiye’de coğrafya
derslerinin işlendiği sınıflardaki teknolojilerin ne olduğu ve bunların ne sıklıkta
kullanıldıkları konusunda bir fikir edinmek amacı ile yapılmıştır. Çalışmada 36
ayrı okulda görev yapan 46 coğrafya öğretmeni üzerinde bir anket çalışması
uygulanmıştır. Çalışma sonucunda coğrafya dersleri işlenilen sınıfların
teknolojik donanım açısından yeterli düzeyin altında oldukları görülmüştür.
Ankete katılan öğretmenlerin coğrafya derslerini işledikleri sınıfların % 48’inde
bilgisayar, % 35’inde LCD projektör ve % 26’sında ise İnternet bağlantısı
vardır. Ancak öğretmenlerden sadece % 7’si bilgisayarı, % 2’si ise LCD
projektörü her derste kullandığını belirtmiştir. İnterneti her derste kullanan
öğretmen ise yoktur. Çalışmada ayrıca sınıflarda bilgisayar, LCD projektör ve
İnternet bağlantısı olma durumu ve bunların coğrafya derslerinde kullanılma
sıklıkları açısından özel okulların devlet okullarına göre daha iyi durumda
oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Bartsch, R. A., & Cobern, K.M. (2003). Effective of PowerPoint presentations in lectures. Computers and Education, 41, 77-86.
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Bıshop, M.P. (1992). Computer issues in geography: operating in an integrated environment. Collegiate Microcomputer, 10, 148- 154.
  • Bıshop, M. P. (1995). Integration of computer technology and interactive learning in geographic education. Journal of Geography in Higher Education, 19(1), 97-110.
  • Chlopak, O. (2002). Computers in Russian schools: current conditions, main problems, and prospects for the future. Computers & Education, 40, 41-55.
  • Crampton, J.W. (1998). Integrating the web and the geography curriculum: The Bosian virtual fieldtrip. Journal of Geography 98, 155-168.
  • Demirci, A. (2005). ABD’de eğitim sistemi ve coğrafya öğretimi, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Fıtzpatrıck, C. (1993). Teaching geography with computers, Journal of Geography, 94(2), 156-159.
  • Hattler, J. A. (1999). Technology for preservice teachers: “Driver education” for the information Superhighway. Jornal of Technology and Teacher Education, 7(4), 323-332.
  • Jonassen, D. H. (1999). Computers as mindtools for schools: Engaging critical thinking (second ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Joshua, E. S. (2005). PowerPoint’s power in the classroom: enhancing student’s self-efficacy and attitudes. Computer & Education, 45, 203-215.
  • Keeler, C. M. (1996). Networked instructional computers in the elementary classroom and their effect on the learning environment: a qualitative evaluation. Journal of Research on Computing in Education, 28(3), 329–345.
  • Lemke, K. A., & Rıtter, M.E. (2000). JGHE symposium: Virtual geographies and the use of the İnternet for learning and teaching geography in higher education. Journal of Geography in Higher Education, 24(1), 87-91.
  • O’neıl, J. (1995). Teachers and technology: Potential and pitfalls. Educational Leadership, 53(2), 10-11.
  • Ramasundaram, V., Grunwald, S., Mongeot, A., Comerford, N. B., & Blıss, C. M. (2005). Development of an environmental virtual field laboratory. Computers & Education, 45, 21-34.
  • Rozalınd, G. & Muır, H. (2004). Technology and its impact in the classroom. Computers and Education, 42, 111-131.
  • Rutherford, D. & Lloyd, W. J. (2001). Assessing a computer-aided instructional strategy in a World Geography course. Journal of Geography in Higher Education, 25(3), 341-355.
  • Ruthven, K., Nennessy, S., & Deaney, R. (2005). Incorporating İnternet resources into classroom practice: pedagogical perspectives and stragegies of secondary-school subject teachers. Computer & Education, 44, 1-34.
  • Seal, K. C. & Przasnyskı, Z. H. (2001). Using the World Wide Web for teaching improvement. Computers and Education, 36, 33-40.
  • Smeets, E. (2005). Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? Computers and Education, 44, 343-355.
  • Wentz, E. A., Vender, J. C., & Brewer, C.A. (1999). An evaluation of teaching introductory geomorphology using computer-based tools. Journal of Geography in Higher Education, 23(2), 167- 176.
  • Wınn, W. & Snyder, D. (1996). Cognitive perspectives in psychology. In: Jonassen, D. H., Editor, 1996. Handbook of research in educational communications and technology, Macmillan, New York, 112–142.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Demirci Bu kişi benim

Halil Taş Bu kişi benim

Halil İbrahim Taş Bu kişi benim

Ali Özel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Demirci, A., Taş, H., Taş, H. İ., Özel, A. (2013). TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi(15), 37-54.
AMA Demirci A, Taş H, Taş Hİ, Özel A. TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(15):37-54.
Chicago Demirci, Ali, Halil Taş, Halil İbrahim Taş, ve Ali Özel. “TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15 (Ekim 2013): 37-54.
EndNote Demirci A, Taş H, Taş Hİ, Özel A (01 Ekim 2013) TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi 15 37–54.
IEEE A. Demirci, H. Taş, H. İ. Taş, ve A. Özel, “TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, ss. 37–54, Ekim 2013.
ISNAD Demirci, Ali vd. “TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi 15 (Ekim 2013), 37-54.
JAMA Demirci A, Taş H, Taş Hİ, Özel A. TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:37–54.
MLA Demirci, Ali vd. “TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, 2013, ss. 37-54.
Vancouver Demirci A, Taş H, Taş Hİ, Özel A. TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(15):37-54.