-
Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik gelişmeler hayatın tüm alanlarında
olduğu gibi coğrafya öğretiminde de dünya genelinde büyük değişimlere sebeb
olmaktadır. Aktif öğrenme ortamının oluşmasına sağladığı katkılardan ötürü,
bilgisayar ve İnternet günümüzde coğrafya derslerinde en yaygın olarak
kullanılan teknolojileri oluşturmaktadır. Bu teknolojiler pek çok ülkede
coğrafya derslerinde yaygın olarak kullanılırken Türkiye’de bu konuda henüz
önemli bir gelişme katedilememiştir. Bu çalışma, Türkiye’de coğrafya
derslerinin işlendiği sınıflardaki teknolojilerin ne olduğu ve bunların ne sıklıkta
kullanıldıkları konusunda bir fikir edinmek amacı ile yapılmıştır. Çalışmada 36
ayrı okulda görev yapan 46 coğrafya öğretmeni üzerinde bir anket çalışması
uygulanmıştır. Çalışma sonucunda coğrafya dersleri işlenilen sınıfların
teknolojik donanım açısından yeterli düzeyin altında oldukları görülmüştür.
Ankete katılan öğretmenlerin coğrafya derslerini işledikleri sınıfların % 48’inde
bilgisayar, % 35’inde LCD projektör ve % 26’sında ise İnternet bağlantısı
vardır. Ancak öğretmenlerden sadece % 7’si bilgisayarı, % 2’si ise LCD
projektörü her derste kullandığını belirtmiştir. İnterneti her derste kullanan
öğretmen ise yoktur. Çalışmada ayrıca sınıflarda bilgisayar, LCD projektör ve
İnternet bağlantısı olma durumu ve bunların coğrafya derslerinde kullanılma
sıklıkları açısından özel okulların devlet okullarına göre daha iyi durumda
oldukları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 15 |