-
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) akademik araştırmalarda mekânın çok yönlü incelenmesine imkan vermesi, öğrencilere mezuniyet sonrasında iş ve kariyer sağlamada büyük fırsatlar sunması, bölüm ve üniversitelere proje yolu ile maddi kaynak sağlaması gibi avantajları sebebiyle günümüzde pek çok ülkede coğrafya bölümlerinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. ABD, İngiltere ve Kanada gibi bazı gelişmiş ülkelerde 20 yılı aşkın bir süredir eğitim amaçlı olarak da kullanılan CBS’nin Türkiye’de coğrafya bölümlerinde kullanılması günümüzde istenilen seviyenin çok altındadır. Maddi imkansızlıklar ve yetişmiş eleman azlığının bu durumun ortaya çıkmasında etkili olduğu şüphesizdir. Ancak CBS ile coğrafya eğitiminin entegrasyonunun amaç, metot ve uygulamalar açısından ne şekilde yapılacağı konusunda ülkede yeterli sayıda örneğin olmamasının da bu durum üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Bu çalışma CBS’nin yüksek öğretim coğrafya eğitimi ile yurtdışında nasıl entegre edildiğinin araştırılmasını amaçlamıştır. Bu açıdan ABD’de CBS’yi eğitim ve araştırma amaçlı olarak programlarına başarı ile adapte etmiş bulunan 5 coğrafya bölümü coğrafya programları, CBS dersleri ve altyapıları itibari ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda incelenen coğrafya bölümlerinde CBS’nin bölüm programları ile entegrasyonunun öğrenci, öğretim elemanı, bölüm ve üniversitenin çok yönlü menfaatleri dikkate alınarak yapıldığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 15 |