BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 15, 207 - 228, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Beddıngfıeld, K.T., Bennefıeld, R.M., Chetwynd, J., ITO, T.M., POLLACK, K. & WRIGHT, A.R. (1995). 20 hot job tracts. U.S. News and World Report, 30 October, 98-108.
  • Bednarz, S. W. (2004). Geographic Information Systems: A Tool to Support Geography and Environmental Education? GeoJournal 60, 191–199.
  • Birkin, M., Clarke, G., Clarke, M. & Wılson, A. (1996). Intelligent GIS: Location Decisions and Strategic Planning. GeoInformation International, Cambridge.
  • CASA. (2007). GIS Timeline, Center for Advanced Spatial Analysis http://www.casa.ucl.ac.uk/gistimeline/ Chen, X.M. (1998). Integrating GIS Education with Training: A ProjectOriented Approach. Journal of Geography 97(6), 261-268.
  • Cook, W.J., Collıns, S., Flynn, M.K., Guttman, M., Cohen, W. & Budıansky, S. (1994). 25 Breakthroughs that are Changing the Way We Live and Work. U. S. News and World Report, 2 May, 46-60.
  • Daratech. (2004). IT Market Research and Technology Assessment for Manufacturing, Engineering, Construction and Plant Operations, Daratech Inc., http://www.daratech.com/ press/2004/041019.
  • Demirci, A. (2004). İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Eğitimi ve Coğrafi Bilgi Sistemleri: Fiziki Coğrafya (deprem ve volkanlar) Konusu ile İlgili CBS Tabanlı Örnek Bir Ders Uygulaması. 3. Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi Yayınları 19, 171-182, İstanbul.
  • Dıbıase, D., Demers, M., Johnson, A., Kemp, K., Luck, A.T., Plewe, B., & Wentz, E. (Ed). (2006). Geographic Information Science & Technology: Body of Knowledge, USGIS, Association of American Geographers, Washington, DC.
  • Fıtzpatrıck, C., Maguıre, D. J. (2000). GIS in Schools: Infrastructure, Methodology and Role. In D. R. Green (Ed.), GIS: A sourcebook for schools (pp. 61-62). Taylor & Francis.\
  • Johansson, T. (Ed). (2006). GISAS project: Geographical information systems applications for Schools. Finland: University of Helsinki.
  • Kıng, G.Q. (1991). Geography and GIS Technology. Journal of Geography, 90(1), 66—72.
  • Lemberg, D., Stoltman, J.P. (2001). Geography Teaching and the New Technologies: Opportunities and Challenges. Journal of Education, 181, 63-76, Boston University.
  • Lloyd, W. J. (2001). Integrating GIS into the Undergraduate Learning Environment. Journal of Geography, 100(5), 158-163.
  • Mcadams, A., M., Demirci, A. (2004). Interdisciplinary Programs in Geographic Information Science: A “Road Map” for the Development of a Successful GISci Program at Higher Education Institutions. III. Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi Yayınları 19, 357- 364, İstanbul.
  • NCGIA. (1999). The GIS History Project, http://www.ncgia.buffalo.edu/ gishist/bar_harbor.html
  • Patterson, M., Reeve, K., & Page, D. (2003). Integrating Geographic Information Systems Into the Secondary Curricula. Journal of Geography, 102(6), 275-281.

COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI

Yıl 2007, Sayı: 15, 207 - 228, 26.09.2013

Öz

Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) akademik araştırmalarda mekânın çok yönlü incelenmesine imkan vermesi, öğrencilere mezuniyet sonrasında iş ve kariyer sağlamada büyük fırsatlar sunması, bölüm ve üniversitelere proje yolu ile maddi kaynak sağlaması gibi avantajları sebebiyle günümüzde pek çok ülkede coğrafya bölümlerinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. ABD, İngiltere ve Kanada gibi bazı gelişmiş ülkelerde 20 yılı aşkın bir süredir eğitim amaçlı olarak da kullanılan CBS’nin Türkiye’de coğrafya bölümlerinde kullanılması günümüzde istenilen seviyenin çok altındadır. Maddi imkansızlıklar ve yetişmiş eleman azlığının bu durumun ortaya çıkmasında etkili olduğu şüphesizdir. Ancak CBS ile coğrafya eğitiminin entegrasyonunun amaç, metot ve uygulamalar açısından ne şekilde yapılacağı konusunda ülkede yeterli sayıda örneğin olmamasının da bu durum üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Bu çalışma CBS’nin yüksek öğretim coğrafya eğitimi ile yurtdışında nasıl entegre edildiğinin araştırılmasını amaçlamıştır. Bu açıdan ABD’de CBS’yi eğitim ve araştırma amaçlı olarak programlarına başarı ile adapte etmiş bulunan 5 coğrafya bölümü coğrafya programları, CBS dersleri ve altyapıları itibari ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda incelenen coğrafya bölümlerinde CBS’nin bölüm programları ile entegrasyonunun öğrenci, öğretim elemanı, bölüm ve üniversitenin çok yönlü menfaatleri dikkate alınarak yapıldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Beddıngfıeld, K.T., Bennefıeld, R.M., Chetwynd, J., ITO, T.M., POLLACK, K. & WRIGHT, A.R. (1995). 20 hot job tracts. U.S. News and World Report, 30 October, 98-108.
  • Bednarz, S. W. (2004). Geographic Information Systems: A Tool to Support Geography and Environmental Education? GeoJournal 60, 191–199.
  • Birkin, M., Clarke, G., Clarke, M. & Wılson, A. (1996). Intelligent GIS: Location Decisions and Strategic Planning. GeoInformation International, Cambridge.
  • CASA. (2007). GIS Timeline, Center for Advanced Spatial Analysis http://www.casa.ucl.ac.uk/gistimeline/ Chen, X.M. (1998). Integrating GIS Education with Training: A ProjectOriented Approach. Journal of Geography 97(6), 261-268.
  • Cook, W.J., Collıns, S., Flynn, M.K., Guttman, M., Cohen, W. & Budıansky, S. (1994). 25 Breakthroughs that are Changing the Way We Live and Work. U. S. News and World Report, 2 May, 46-60.
  • Daratech. (2004). IT Market Research and Technology Assessment for Manufacturing, Engineering, Construction and Plant Operations, Daratech Inc., http://www.daratech.com/ press/2004/041019.
  • Demirci, A. (2004). İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Eğitimi ve Coğrafi Bilgi Sistemleri: Fiziki Coğrafya (deprem ve volkanlar) Konusu ile İlgili CBS Tabanlı Örnek Bir Ders Uygulaması. 3. Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi Yayınları 19, 171-182, İstanbul.
  • Dıbıase, D., Demers, M., Johnson, A., Kemp, K., Luck, A.T., Plewe, B., & Wentz, E. (Ed). (2006). Geographic Information Science & Technology: Body of Knowledge, USGIS, Association of American Geographers, Washington, DC.
  • Fıtzpatrıck, C., Maguıre, D. J. (2000). GIS in Schools: Infrastructure, Methodology and Role. In D. R. Green (Ed.), GIS: A sourcebook for schools (pp. 61-62). Taylor & Francis.\
  • Johansson, T. (Ed). (2006). GISAS project: Geographical information systems applications for Schools. Finland: University of Helsinki.
  • Kıng, G.Q. (1991). Geography and GIS Technology. Journal of Geography, 90(1), 66—72.
  • Lemberg, D., Stoltman, J.P. (2001). Geography Teaching and the New Technologies: Opportunities and Challenges. Journal of Education, 181, 63-76, Boston University.
  • Lloyd, W. J. (2001). Integrating GIS into the Undergraduate Learning Environment. Journal of Geography, 100(5), 158-163.
  • Mcadams, A., M., Demirci, A. (2004). Interdisciplinary Programs in Geographic Information Science: A “Road Map” for the Development of a Successful GISci Program at Higher Education Institutions. III. Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi Yayınları 19, 357- 364, İstanbul.
  • NCGIA. (1999). The GIS History Project, http://www.ncgia.buffalo.edu/ gishist/bar_harbor.html
  • Patterson, M., Reeve, K., & Page, D. (2003). Integrating Geographic Information Systems Into the Secondary Curricula. Journal of Geography, 102(6), 275-281.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Demirci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Demirci, A. (2013). COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI. Marmara Coğrafya Dergisi(15), 207-228.
AMA Demirci A. COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(15):207-228.
Chicago Demirci, Ali. “COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15 (Ekim 2013): 207-28.
EndNote Demirci A (01 Ekim 2013) COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI. Marmara Coğrafya Dergisi 15 207–228.
IEEE A. Demirci, “COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, ss. 207–228, Ekim 2013.
ISNAD Demirci, Ali. “COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi 15 (Ekim 2013), 207-228.
JAMA Demirci A. COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:207–228.
MLA Demirci, Ali. “COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, 2013, ss. 207-28.
Vancouver Demirci A. COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA EĞİTİMİ İLE ENTEGRASYONU: BAŞARILI UYGULAMALAR İÇİN BİR YOL HARİTASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(15):207-28.