BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 16, 53 - 64, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkgöz, K., (2006). Aktif Öğrenme. Biliş Yayınları, İzmir. Aykaç, N., (2005). Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri. Naturel Yayıncılık, Ankara.
  • Büyükkaragöz, S.S., (1990) Genel Öğretim Metotları. Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya.
  • Büyükkaragöz, S. S., - Çivi, C., (1999). Genel Öğretim Metotları. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Coğrafya Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu, (2005). Milli Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Çoşkun, M., (2004). Coğrafya Öğretiminde Kubaşık (İşbirlikli) Öğrenme. Kastamonu Eğitim Fak. Dergisi cilt 12, sayı 1, Kastamonu.
  • Demirkaya, H. (2004), İşbirlikli Coğrafya Öğreniminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. Uluslararası IV. Eğitim Teknolojileri Konferansı. Sakarya.
  • Erden, M., (1997). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Alkım Yayınevi. Ankara.
  • Erginer, E., (2000). Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Fidan, N., - Erden, M., (1988). Eğitim Bilimine Giriş (3. Baskı). Başkent Yayınevi, Ankara.
  • Güngördü, E., (2002). Coğrafya Konularının Öğretimde İzlenilen Yollar. Türk Coğrafya Kurultayı Kitabı, Ankara
  • Hayırsever, F., (2002). Milli Eğitim Dergisi. İlköğretim Okullarında Uygulanan Küme Çalışması Yönteminin Değerlendirilmesi. sayı 153–154, MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı Teknikokullar, Ankara. Hesapçıoğlu, M., (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın, İstanbul.
  • Johnson, T.R., -Johnson, W.D., (1998). Cooperative Learning and the Gifted Science Student. Paul F. Bradwein and A. Harry Passow (Eds). Washington, DC: National Science Teacher Association. p. 321-330
  • Michaelsen, L. K., Jones, C. F. & Watson, W. E. (1993) Beyond Groups and Cooperation: Building High Performance Learning Teams, To Improve the Academy, 12, pp. 127-145.
  • Küçükahmet, L., (2003). Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Smith, K. A., Johnson, D.W. & Johnson, R. T. (1992) Cooperative Learning and Positive Change in Higher Education, in: A. Goodsell, M. Mahler, V. Tinto, B. L. Smith & J. MacGregor (Eds.) Collaborative Learning: A Sourcebook for Higher Education, pp. 34-36 (University Park, National Center on Postsecondary Teaching, Learning and Assessment). Virtual Geography Depertmant, (http://www.utexas.edu/depts/grg/virtdept/contents.html)
  • Saban, A., (2000). Öğrenme Öğretme Süreci -Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Taşçı, İ., (1996). Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Türkmen, A., (1997). İlköğretim Okullarında Gökyüzü ve Dünyamız Ünitesinin Ödül ve Grup Çalışması Metoduyla İşlenmesinin Fen Öğretimine Etkisi. Marmara Üniversitesi Y.Lisans Tezi, İstanbul.

COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2007, Sayı: 16, 53 - 64, 26.09.2013

Öz

Bu çalışmada Grupla çalışma metodunun etkili bir öğrenme ortamı
hazırlanmasında, öğrencilerin aktif bir şekilde derse katılmaları, araştırma
yapmaları, tartışıp fikirlerini paylaşabilmeleri ve başarılarını arttırmadaki
önemi üzerinde durulmuştur.
Coğrafya dersleri, katı bir sınıf ortamında değil, öğrencilerin eğlenme
ihtiyaçlarını da karşılayacak şekilde farklı öğretim ortamlarında
düzenlenmelidir. Bu amaca yönelik ders ortamlarında, öğrencilerin duygu ve
düşüncelerini ifade edebilecekleri, isteyerek katılacakları çeşitli etkinliklere yer
verilmelidir. Grup çalışmaları, tartışmalar, sunum gibi etkinlikler öğrencilerin
derse katılımını ve başarısını arttıracaktır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K., (2006). Aktif Öğrenme. Biliş Yayınları, İzmir. Aykaç, N., (2005). Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri. Naturel Yayıncılık, Ankara.
  • Büyükkaragöz, S.S., (1990) Genel Öğretim Metotları. Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya.
  • Büyükkaragöz, S. S., - Çivi, C., (1999). Genel Öğretim Metotları. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Coğrafya Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu, (2005). Milli Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Çoşkun, M., (2004). Coğrafya Öğretiminde Kubaşık (İşbirlikli) Öğrenme. Kastamonu Eğitim Fak. Dergisi cilt 12, sayı 1, Kastamonu.
  • Demirkaya, H. (2004), İşbirlikli Coğrafya Öğreniminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. Uluslararası IV. Eğitim Teknolojileri Konferansı. Sakarya.
  • Erden, M., (1997). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Alkım Yayınevi. Ankara.
  • Erginer, E., (2000). Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Fidan, N., - Erden, M., (1988). Eğitim Bilimine Giriş (3. Baskı). Başkent Yayınevi, Ankara.
  • Güngördü, E., (2002). Coğrafya Konularının Öğretimde İzlenilen Yollar. Türk Coğrafya Kurultayı Kitabı, Ankara
  • Hayırsever, F., (2002). Milli Eğitim Dergisi. İlköğretim Okullarında Uygulanan Küme Çalışması Yönteminin Değerlendirilmesi. sayı 153–154, MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı Teknikokullar, Ankara. Hesapçıoğlu, M., (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın, İstanbul.
  • Johnson, T.R., -Johnson, W.D., (1998). Cooperative Learning and the Gifted Science Student. Paul F. Bradwein and A. Harry Passow (Eds). Washington, DC: National Science Teacher Association. p. 321-330
  • Michaelsen, L. K., Jones, C. F. & Watson, W. E. (1993) Beyond Groups and Cooperation: Building High Performance Learning Teams, To Improve the Academy, 12, pp. 127-145.
  • Küçükahmet, L., (2003). Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Smith, K. A., Johnson, D.W. & Johnson, R. T. (1992) Cooperative Learning and Positive Change in Higher Education, in: A. Goodsell, M. Mahler, V. Tinto, B. L. Smith & J. MacGregor (Eds.) Collaborative Learning: A Sourcebook for Higher Education, pp. 34-36 (University Park, National Center on Postsecondary Teaching, Learning and Assessment). Virtual Geography Depertmant, (http://www.utexas.edu/depts/grg/virtdept/contents.html)
  • Saban, A., (2000). Öğrenme Öğretme Süreci -Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Taşçı, İ., (1996). Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
  • Türkmen, A., (1997). İlköğretim Okullarında Gökyüzü ve Dünyamız Ünitesinin Ödül ve Grup Çalışması Metoduyla İşlenmesinin Fen Öğretimine Etkisi. Marmara Üniversitesi Y.Lisans Tezi, İstanbul.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

BİLGİN Bekmezci Bu kişi benim

MEHMET Ünlü

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Bekmezci, B., & Ünlü, M. (2013). COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(16), 53-64.
AMA Bekmezci B, Ünlü M. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(16):53-64.
Chicago Bekmezci, BİLGİN, ve MEHMET Ünlü. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16 (Ekim 2013): 53-64.
EndNote Bekmezci B, Ünlü M (01 Ekim 2013) COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 16 53–64.
IEEE B. Bekmezci ve M. Ünlü, “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, ss. 53–64, Ekim 2013.
ISNAD Bekmezci, BİLGİN - Ünlü, MEHMET. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 16 (Ekim 2013), 53-64.
JAMA Bekmezci B, Ünlü M. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:53–64.
MLA Bekmezci, BİLGİN ve MEHMET Ünlü. “COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, 2013, ss. 53-64.
Vancouver Bekmezci B, Ünlü M. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE GRUPLA ÇALIŞMA METODUNUN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(16):53-64.