BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 16, 65 - 92, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Berdusco, B. J. (2003). Results of a survey of known higher education offerings in GIS and GISci. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Manchester Metropolitan University, 18 Temmuz 2007, http://www.institute.redlands.edu/kemp/Berdusco.htm.
  • Brıan, C., Erıc, F. J., Davıd, H. A. (2000). Geography Teaching in Higher Education: quality, assessment, and accountability, Journal of Geography in Higher Education, 24(2), 238-245.
  • Chen, X.M. (1998). Integrating GIS Education with Training: A ProjectOriented Approach. Journal of Geography 97(6), 261-268.
  • Cook, W. J., Collıns, S., Flynn, M. K., Guttman, M., Cohen, W., and Budıansky, S. (1994). 25 Breakthroughs that are changing the way we live and work, U.S.News and World Report, 2 May, 46–60.
  • Daratech. (2004). IT Market Research and Technology Assessment for Manufacturing, Engineering, Construction and Plant Operations, Daratech Inc., 2 Şubat 2005, http://www.daratech.com/ press/2004/041019.
  • Demirci, A., Sekin, S., Ünlü, M. (2002). Mesleki Açıdan Coğrafyanın Önemi ve Türkiye'de Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergisi, 5(5), 171-185.
  • Demirci, A., Butt, A., Z. (2003). Geography in Turkey: Current status of education and job prospects, AAG's 2003 Annual Meeting, New Orleans, USA.
  • Demirci, A. (2007). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: Önem, İlke ve Metotlar, Öneri, 28(7), 377-388.
  • Dıbıase, D., Demers, M., Johnson, A., Kemp, K., Luck, A.T., Plewe, B., & Wentz, E. (Ed). (2006). Geographic Information Science & Technology: Body of Knowledge, USGIS, Association of American Geographers, Washington, DC.
  • Gaudet, C. H., Annulıs, H. M., and Carr, J. C. (2003). Building the geospatial workforce. URISA Journal, 15, 21-30.
  • Gewın, V. (2004). Mapping Apportunities, Nature, Sayı 427, s. 376-377, 22 Ocak 2004, Nature Publishing Group. http://www.nature.com/ nature/journal/v427/n6972/full/nj6972-376a.html
  • Longley, P.A., Goodchıld, M.F., Maguıre, D.J., and Rhınd, D.W. (2005). Geographic Information Systems and Science. Second Edition. New York: Wiley.
  • Phoenıx, M. (2000). Learning with GIS, Arcuser Online, Haziran-Eylül 2000, s. 6-24, http://www.esri.com/news/arcuser/0700/ umbrella11.html
  • Yomralıoğlu, T. (2000). Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Seçil Ofset, İstanbul.
  • Yomralıoğlu, T. (2002). GIS Activities in Turkey, Proceedings of International Symposium on GIS, p.834-840, Istanbul, Turkey.
  • Yomralıoğlu, T. (2006). Türkiye'de Belediyelerin KBS/CBS Uygulamalarına Genel Bakışı, YvKB'06-Yapı ve Kentte Bilişim Kongresi, s.173-180, Ankara.
  • Zhou, Y., Smıth, B.W., Spınellı, G. (1999). Impacts of Increased Student Career Orientation on American College Geography Programmes. Journal of Geography in Higher Education 23, 157-165.

TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2007, Sayı: 16, 65 - 92, 26.09.2013

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) alanında
yaşanan gelişmelerin Coğrafya bölümü mezunlarına iş bulma açısından ne gibi
avantajlar sağladığının ve Coğrafya bölümü öğrencilerinin bu avantajlardan
yararlanabilmek için ne tür bilgi ve becerilerle donatılmaları gerektiğinin
ortaya çıkarılması amacını taşımaktadır. Kamu kurumları içinden belediyeler,
özel sektörden de 20 CBS firması çalışmanın örneklemini oluşturmuştur.
Çalışmada belediye ve CBS firmaları üzerinde iki ayrı anket uygulanmıştır.
Çalışma sonucunda Türkiye’de 81 ilin 21’inde, incelenen belediyelerde CBS ile
ilgili en az bir birimin faaliyette bulunduğu ve bu birimlerde toplam 214
personelin çalıştığı görülmüştür. Çalışmada seçilen 20 CBS firmasının ankete
cevap veren 13’ünde ise toplam 769 personelin istihdam edildiği görülmüştür.
Çalışmada, CBS alanında Türkiye’de yaşanan gelişmelerin, coğrafya
mezunlarına çeşitli alanlarda istihdam açısından büyük avantajlar sunduğu
açıkça görülmüştür. Ancak anket sonuçları Türkiye’de coğrafya mezunlarının
bu avantajlardan yararlanmadıklarını da göstermiştir. 214 personelin çalıştığı
belediyelerin CBS birimlerinde sadece bir (% 0,5), 717 personelin çalıştığı 11
CBS firmasında ise sadece yedi (% 1) coğrafyacı istihdam edilmiştir. Çalışma
sonunda coğrafya mezunlarının sadece bu çalışmanın örneklemini oluşturan
kurumlarda değil, çok daha geniş bir yelpazede hizmet sunan kamu kurumları
ve özel kuruluşlarda istihdam edilebilmeleri için iyi bir coğrafyacı olma
yanında bilgisayar, İngilizce, CBS ve Uzaktan Algılama (UA) konularında ileri
düzeyde bilgi ve beceriye sahip olmaları gerektiği görülmüştür..

Kaynakça

  • Berdusco, B. J. (2003). Results of a survey of known higher education offerings in GIS and GISci. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Manchester Metropolitan University, 18 Temmuz 2007, http://www.institute.redlands.edu/kemp/Berdusco.htm.
  • Brıan, C., Erıc, F. J., Davıd, H. A. (2000). Geography Teaching in Higher Education: quality, assessment, and accountability, Journal of Geography in Higher Education, 24(2), 238-245.
  • Chen, X.M. (1998). Integrating GIS Education with Training: A ProjectOriented Approach. Journal of Geography 97(6), 261-268.
  • Cook, W. J., Collıns, S., Flynn, M. K., Guttman, M., Cohen, W., and Budıansky, S. (1994). 25 Breakthroughs that are changing the way we live and work, U.S.News and World Report, 2 May, 46–60.
  • Daratech. (2004). IT Market Research and Technology Assessment for Manufacturing, Engineering, Construction and Plant Operations, Daratech Inc., 2 Şubat 2005, http://www.daratech.com/ press/2004/041019.
  • Demirci, A., Sekin, S., Ünlü, M. (2002). Mesleki Açıdan Coğrafyanın Önemi ve Türkiye'de Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergisi, 5(5), 171-185.
  • Demirci, A., Butt, A., Z. (2003). Geography in Turkey: Current status of education and job prospects, AAG's 2003 Annual Meeting, New Orleans, USA.
  • Demirci, A. (2007). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: Önem, İlke ve Metotlar, Öneri, 28(7), 377-388.
  • Dıbıase, D., Demers, M., Johnson, A., Kemp, K., Luck, A.T., Plewe, B., & Wentz, E. (Ed). (2006). Geographic Information Science & Technology: Body of Knowledge, USGIS, Association of American Geographers, Washington, DC.
  • Gaudet, C. H., Annulıs, H. M., and Carr, J. C. (2003). Building the geospatial workforce. URISA Journal, 15, 21-30.
  • Gewın, V. (2004). Mapping Apportunities, Nature, Sayı 427, s. 376-377, 22 Ocak 2004, Nature Publishing Group. http://www.nature.com/ nature/journal/v427/n6972/full/nj6972-376a.html
  • Longley, P.A., Goodchıld, M.F., Maguıre, D.J., and Rhınd, D.W. (2005). Geographic Information Systems and Science. Second Edition. New York: Wiley.
  • Phoenıx, M. (2000). Learning with GIS, Arcuser Online, Haziran-Eylül 2000, s. 6-24, http://www.esri.com/news/arcuser/0700/ umbrella11.html
  • Yomralıoğlu, T. (2000). Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Seçil Ofset, İstanbul.
  • Yomralıoğlu, T. (2002). GIS Activities in Turkey, Proceedings of International Symposium on GIS, p.834-840, Istanbul, Turkey.
  • Yomralıoğlu, T. (2006). Türkiye'de Belediyelerin KBS/CBS Uygulamalarına Genel Bakışı, YvKB'06-Yapı ve Kentte Bilişim Kongresi, s.173-180, Ankara.
  • Zhou, Y., Smıth, B.W., Spınellı, G. (1999). Impacts of Increased Student Career Orientation on American College Geography Programmes. Journal of Geography in Higher Education 23, 157-165.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

ALİ Demirci Bu kişi benim

SİNAN Kocaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Demirci, A., & Kocaman, S. (2013). TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(16), 65-92.
AMA Demirci A, Kocaman S. TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(16):65-92.
Chicago Demirci, ALİ, ve SİNAN Kocaman. “TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16 (Ekim 2013): 65-92.
EndNote Demirci A, Kocaman S (01 Ekim 2013) TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 16 65–92.
IEEE A. Demirci ve S. Kocaman, “TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, ss. 65–92, Ekim 2013.
ISNAD Demirci, ALİ - Kocaman, SİNAN. “TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 16 (Ekim 2013), 65-92.
JAMA Demirci A, Kocaman S. TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:65–92.
MLA Demirci, ALİ ve SİNAN Kocaman. “TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 16, 2013, ss. 65-92.
Vancouver Demirci A, Kocaman S. TÜRKİYE’DE COĞRAFYA MEZUNLARININ CBS İLE İLGİLİ ALANLARDA İSTİHDAM EDİLEBİLME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(16):65-92.