-
Çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf
öğrencilerinin coğrafya derslerine yönelik ilgilerini ve bu ilgilerdeki
farklılıkları belirlemektir. Bu amaçla Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
okuyan 154 öğrenciye otuz maddeden oluşan likert tipi tutum ölçeği uygulanmış
ve bir açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmada kullanılan t-test istatistik
programı sonuçlarına göre öğrencilerin birinci ve dördüncü sınıf oluşları
(P=0.334 > 0.05), normal ve ikinci öğretimde bulunmaları (birinci sınıflar
P=0.957 > 0.05, dördüncü sınıflar P=0.995 > 0.05) anlamlı bir fark ortaya
çıkarmamıştır. Cinsiyet açısından incelendiğinde birinci sınıftaki kız
öğrencilerin aynı sınıftaki erkek öğrencilere göre daha ilgili oldukları
(P=0,043 < 0,05), dördüncü sınıftaki kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı
bir fark olmadığı (P=0,804 > 0,05) görülmüştür. Açık uçlu soruya verilen
cevaplarda birinci sınıf öğrencileri derslerde daha fazla materyal kullanılması
ve uygulama yapılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Dördüncü sınıf öğrencileri
ise genelde geride bıraktıkları dört yıllık öğrenim sürecinin verimli olmadığını
belirterek bundan sistem ve öğretmenleri sorumlu tutmuşlardır. Sonuçta
coğrafya derslerindeki ilgi düzeyinin yüksek olmadığı ve bunun fakültedeki
öğrenim süreci boyunca çok fazla değişmediği ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |