BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Sayı: 17, 187 - 197, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Akçay, R.C., 2008, Sosyal Bilgiler Eğitiminin Amaçları ve İşlevleri Açısından Değerlendirilmesi ve Ders Dışı Etkinlikleri Kapsayan Bir Model Önerisi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Bildiriler, 14-16 Mayıs ÇOMÜ Eğitim Fak., Nobel Basımevi, Ankara
  • Akınoğlu, O. ve Bakır, S.A., 2003, İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Coğrafya Konularını Öğrenmeleriyle İlgili Durum Analizi. Marmara Coğrafya Dergisi sayı: 8, İstanbul.
  • Alım, M., 2008, Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumları. Doğu Coğrafya Dergisi sayı No: 19, Erzurum.
  • Çoban, A., 2008, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Bildiriler, 14-16 Mayıs ÇOMÜ Eğitim Fak., Nobel Basımevi, Ankara.
  • Demirci, A., Sekin. S., Ünlü, M., 2002, Mesleki Açıdan Coğrafyanın Önemi ve Türkiye’de Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 5, İstanbul.
  • Cin, M., 2007, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Coğrafya Dersine Olan İlgi Düzeyleri ve Cinsiyet Farklılıkları. Doğu Coğrafya Dergisi Sayı:18, Erzurum.
  • Çetin, B., 2008, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Olan İlgi Düzeyi, Doğu Coğrafya Dergisi Sayı No : 19, Erzurum.
  • Demirkaya, H., -Arıbaş, K., 2004, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı:12, Konya.
  • Gerber, R.V., 2001, “Attitudes to Geography in Australia”, Australian Geographer, 32(2):221-239.
  • Lannes, D. Rumjanek ve diğerleri, 2002, Brazilian Schools: Comparing Students’ Interests With Whatis Being Taught. Educational Research, 9 (1):21-33.
  • Özel, A. ve Başoğlu, M., 2007, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafya Dersleriyle İlgili Görüşleri, Marmara Coğrafya Dergisi , Sayı:15, İstanbul
  • Öztürk, C ve Baysal, N., 1999, İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı No: 6 (Özel Sayı), IV. Ulusal Sınıf öğretmenliği Sempozyumu, 15-16 Ekim 1998, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Van Cleaf Dawid W., 1991, Action in Elementary Social Studies. New Jersey, Prentice- Hall, Inc.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2008, Sayı: 17, 187 - 197, 26.09.2013

Öz

Çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf
öğrencilerinin coğrafya derslerine yönelik ilgilerini ve bu ilgilerdeki
farklılıkları belirlemektir. Bu amaçla Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
okuyan 154 öğrenciye otuz maddeden oluşan likert tipi tutum ölçeği uygulanmış
ve bir açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmada kullanılan t-test istatistik
programı sonuçlarına göre öğrencilerin birinci ve dördüncü sınıf oluşları
(P=0.334 > 0.05), normal ve ikinci öğretimde bulunmaları (birinci sınıflar
P=0.957 > 0.05, dördüncü sınıflar P=0.995 > 0.05) anlamlı bir fark ortaya
çıkarmamıştır. Cinsiyet açısından incelendiğinde birinci sınıftaki kız
öğrencilerin aynı sınıftaki erkek öğrencilere göre daha ilgili oldukları
(P=0,043 < 0,05), dördüncü sınıftaki kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı
bir fark olmadığı (P=0,804 > 0,05) görülmüştür. Açık uçlu soruya verilen
cevaplarda birinci sınıf öğrencileri derslerde daha fazla materyal kullanılması
ve uygulama yapılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Dördüncü sınıf öğrencileri
ise genelde geride bıraktıkları dört yıllık öğrenim sürecinin verimli olmadığını
belirterek bundan sistem ve öğretmenleri sorumlu tutmuşlardır. Sonuçta
coğrafya derslerindeki ilgi düzeyinin yüksek olmadığı ve bunun fakültedeki
öğrenim süreci boyunca çok fazla değişmediği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akçay, R.C., 2008, Sosyal Bilgiler Eğitiminin Amaçları ve İşlevleri Açısından Değerlendirilmesi ve Ders Dışı Etkinlikleri Kapsayan Bir Model Önerisi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Bildiriler, 14-16 Mayıs ÇOMÜ Eğitim Fak., Nobel Basımevi, Ankara
  • Akınoğlu, O. ve Bakır, S.A., 2003, İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Coğrafya Konularını Öğrenmeleriyle İlgili Durum Analizi. Marmara Coğrafya Dergisi sayı: 8, İstanbul.
  • Alım, M., 2008, Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumları. Doğu Coğrafya Dergisi sayı No: 19, Erzurum.
  • Çoban, A., 2008, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Bildiriler, 14-16 Mayıs ÇOMÜ Eğitim Fak., Nobel Basımevi, Ankara.
  • Demirci, A., Sekin. S., Ünlü, M., 2002, Mesleki Açıdan Coğrafyanın Önemi ve Türkiye’de Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 5, İstanbul.
  • Cin, M., 2007, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Coğrafya Dersine Olan İlgi Düzeyleri ve Cinsiyet Farklılıkları. Doğu Coğrafya Dergisi Sayı:18, Erzurum.
  • Çetin, B., 2008, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Olan İlgi Düzeyi, Doğu Coğrafya Dergisi Sayı No : 19, Erzurum.
  • Demirkaya, H., -Arıbaş, K., 2004, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı:12, Konya.
  • Gerber, R.V., 2001, “Attitudes to Geography in Australia”, Australian Geographer, 32(2):221-239.
  • Lannes, D. Rumjanek ve diğerleri, 2002, Brazilian Schools: Comparing Students’ Interests With Whatis Being Taught. Educational Research, 9 (1):21-33.
  • Özel, A. ve Başoğlu, M., 2007, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafya Dersleriyle İlgili Görüşleri, Marmara Coğrafya Dergisi , Sayı:15, İstanbul
  • Öztürk, C ve Baysal, N., 1999, İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı No: 6 (Özel Sayı), IV. Ulusal Sınıf öğretmenliği Sempozyumu, 15-16 Ekim 1998, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Van Cleaf Dawid W., 1991, Action in Elementary Social Studies. New Jersey, Prentice- Hall, Inc.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yahya Kadıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Kadıoğlu, Y. (2013). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Coğrafya Dergisi(17), 187-197.
AMA Kadıoğlu Y. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(17):187-197.
Chicago Kadıoğlu, Yahya. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17 (Ekim 2013): 187-97.
EndNote Kadıoğlu Y (01 Ekim 2013) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Coğrafya Dergisi 17 187–197.
IEEE Y. Kadıoğlu, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17, ss. 187–197, Ekim 2013.
ISNAD Kadıoğlu, Yahya. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi 17 (Ekim 2013), 187-197.
JAMA Kadıoğlu Y. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:187–197.
MLA Kadıoğlu, Yahya. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17, 2013, ss. 187-9.
Vancouver Kadıoğlu Y. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİRİNCİ VE DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİNDEKİ İLGİ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(17):187-9.