-
Bu araştırmada, coğrafya öğretmeni adaylarının bazı profil özellikleri
ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma 2009-2010 öğretim yılı bahar yarıyılında çeşitli üniversitelerde
Eğitim Fakültelerinin Coğrafya Öğretmenliği programı 5. Sınıfına ve Eğitim
Bilimleri/ Sosyal Bilimler Enstitüsü Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi
Coğrafya Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına kayıtlı 293 coğrafya
öğretmeni adayı ile yapılmıştır. Araştırma tarama modeliyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen
“Coğrafya Öğretmeni Adayı Profil Değerlendirme Formu” ve Çetin (2006)
tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde
edilmiştir. Veriler, SPSS 13.0 istatistik programı ile t-testi, ANOVA (F) ve LSD
teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlara göre, iki farklı
programa kayıtlı coğrafya öğretmeni adayları profil özellikleri açısından bir
birine benzerdir. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanları yüksek olup
programlar arasında farklılaşamamaktadır.
Coğrafya öğretmen adayı tutum öğretmenlik mesleğine yönelik tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 22 |