-
Bu çalışmada, 1992 yılında Uluslararası Coğrafya Birliği (IGU)
Coğrafya Eğitimi Komisyonu (CGE) tarafından yayınlanan Uluslararası
Coğrafya Eğitimi Bildirgesi, bağlam değerlendirmesi ve bütünleştirici
değerlendirme yöntemlerini içeren literatür değerlendirmesi kullanılarak analiz
edilmiştir. Yayınlandığı tarihten hemen sonra İngilizce dışında yirmi dile daha
çevrilip yayınlanan bildirge günümüze kadar Türkçeye çevrilmemiş ve hakkında
herhangi bir değerlendirme yapılmamıştır. Dolayısıyla bu çalışma, söz konusu
bildirgenin ilk kez Türkçeye çevrilmiş olması açısından önem arz etmektedir.
Coğrafya eğitimi alanında Türkiye’de dönemsel anlamda böylesi
uluslararası bir konjonktürün yakalanamamış olması, ülkemizdeki coğrafya
eğitimine yönelik reformların başlayabilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı’nın
bütüncül öğretim programı reformu sürecine kadar beklenmesine de yol
açmıştır. Bunun sonucunda, bu tür uluslararası eğilimlerin desteğiyle
Türkiye’deki coğrafya eğitiminde bazı gelişmelerin sağlanması gereken bir
dönemde tam tersi bir süreç yaşanmıştır. Bu nedenlerle, coğrafya eğitimi
konusunda uluslararası alandaki çalışma, yayın, rapor ve bu tür bildirgelerin
belli aralıklarla coğrafya eğitimcileri ve coğrafyayı temsil eden kurumlar
tarafından mutlaka Türkçeye kazandırılması gerekmektedir. Bu, coğrafya
eğitimine yönelik uluslararası eğilimlerin Türkiye’ye yansıtılması açısından
oldukça gerekli ve önemli görülmelidir
1992 Uluslararası Coğrafya Eğitimi Bildirgesi Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Yaklaşım Türkiye’de Coğrafya Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 22 |