BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Sayı: 23, 135 - 143, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • MEB., (2004), Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (6-7. sınıf).
  • MEB., (2009), Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (6-7. sınıf).
  • MEB, (1995), İlköğretim Okulu Programı, MEB Yayınları, Ankara.
  • MEB, (1988), İlkokul Programı, MEB Basımevi, İstanbul.
  • MEB Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği, 29.12.2009’
  • MEB (2005), İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6 - 7.Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, , s.17-23, 31-38
  • MEB, 2005. Sosyal Bilgiler 6. – 7. Sınıf Programı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara:
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2002). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebî Ürünler ve Yazılı Materyaller. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özey, R., 1996, “Osmanlı Döneminden Bugüne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi” M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • Safran, M. (2008), Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Edt: Bayram Tay ve Âdem Öcal. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Sekin, S., (2002), Coğrafya Öğretimine Yardımcı Araç ve Gereçlerden Ders Kitapları, Türk Coğrafya Kurumu Kurultayı. Ankara.
  • Sekin, S. -Ünlü, M., (2002) “Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları”, M.Ü. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 5, İstanbul.
  • Sekin, S., (2007), Türkiye’de Ezberci Öğretim Ve Nedenleri. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 17, s.1-12, İstanbul.

SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI

Yıl 2011, Sayı: 23, 135 - 143, 27.09.2013

Öz

Sosyal Bilgiler dersi ilk defa ABD ortaya konmuş, sosyal bilimlerin
konularından oluşturulan eğitim amaçlı bir bilimdir. Ülkemizde Sosyal Bilgiler
adıyla bu ders 1968 yılında ortaokullara okutulmak için konulmuştur. Tarih,
Coğrafya ve Vatandaşlık Bilgisi konularının ard arda sıralanması şeklindeki
ders 1985 yılında ortaokullardan, önce kaldırıldı. 1998 de yeniden
konuldu.2005 de ger çekleşen Türk Eğitim sistemindeki köklü değişime bağlı
olarak Sosyal Bilgiler Programı, tümüyle “davranışçı” bir nitelik sergileyen
eski programın aksine, “Yapılandırmacı” (Constractivist) bir eğitim anlayışıyla
ele alındı. Tüm Programlar bu yaklaşıma göre yenilendi. Yenilenen program ile
eski programın coğrafya konularının mukayesesi çalışmanın konusunu
oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • MEB., (2004), Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (6-7. sınıf).
  • MEB., (2009), Sosyal Bilgiler Ders Kitabı (6-7. sınıf).
  • MEB, (1995), İlköğretim Okulu Programı, MEB Yayınları, Ankara.
  • MEB, (1988), İlkokul Programı, MEB Basımevi, İstanbul.
  • MEB Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği, 29.12.2009’
  • MEB (2005), İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6 - 7.Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, , s.17-23, 31-38
  • MEB, 2005. Sosyal Bilgiler 6. – 7. Sınıf Programı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara:
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2002). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebî Ürünler ve Yazılı Materyaller. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özey, R., 1996, “Osmanlı Döneminden Bugüne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi” M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • Safran, M. (2008), Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Edt: Bayram Tay ve Âdem Öcal. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Sekin, S., (2002), Coğrafya Öğretimine Yardımcı Araç ve Gereçlerden Ders Kitapları, Türk Coğrafya Kurumu Kurultayı. Ankara.
  • Sekin, S. -Ünlü, M., (2002) “Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları”, M.Ü. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 5, İstanbul.
  • Sekin, S., (2007), Türkiye’de Ezberci Öğretim Ve Nedenleri. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 17, s.1-12, İstanbul.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sefa Sekin

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Sekin, S. (2013). SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI. Marmara Coğrafya Dergisi(23), 135-143.
AMA Sekin S. SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(23):135-143.
Chicago Sekin, Sefa. “SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23 (Ekim 2013): 135-43.
EndNote Sekin S (01 Ekim 2013) SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI. Marmara Coğrafya Dergisi 23 135–143.
IEEE S. Sekin, “SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23, ss. 135–143, Ekim 2013.
ISNAD Sekin, Sefa. “SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi 23 (Ekim 2013), 135-143.
JAMA Sekin S. SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:135–143.
MLA Sekin, Sefa. “SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23, 2013, ss. 135-43.
Vancouver Sekin S. SOSYAL BİLGİLER 6 - 7. SINIF DERS PROGRAMINDA 2005 ÖNCESİ VE SONRASI COĞRAFYA KONULARININ KARŞILAŞTIRMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(23):135-43.