-
2005 yılından beri yenilenen ve yapılandırmacı yaklaşıma
temellendirilen coğrafya öğretiminde hala önemli sorunlar yaşanmaktadır.
Yaklaşım farklılıkların günümüz eğitim anlayışla örtüşmesine karşın, coğrafya
öğretiminde genel sorun müfredat programlarındaki yenilenmenin tam olarak
gerçekleşmemiş olmasıdır. Müfredat programları hala pratiğe dönük olmayan
bilgi yoğunluğu içersinde bulunmaktadır. Öğrenmeyi kolaylaştıran ders içi ve
ders dışı etkinliklerde müfredat programına göre şekillendiğinden kısır bir
döngüye girilmektedir. Ayrıca ders kitaplarındaki bölüm sonu ölçme ve
değerlendirme soruları da aynı mantık çerçevesine oturtulmuştur.
Günümüz coğrafya tanımında içersinde insan ve onunla etkileşimi
olamayan mekan coğrafyanın sınırları dışında görülmektedir. Diğer bir deyişle
herhangi bir coğrafi konu ele alınırken esas odak insan ve mekan ile bunların
karşılıklı etkileşimi üzerine şekillenmelidir. Bu değişimin gerçekleşmesi için
öncelikle coğrafya ders kitaplarındaki etkinlikler ile ölçme ve değerlendirme
sorularında anlayış ve yöntem değişikliğine gidilmesi gerekmektedir. Bunun
gerçekleşmesi ise zincirin ilk halkasını oluşturacak olan ise coğrafya müfredat
programında yapılacak değişikliklerdir. Jeoloji, Pedoloji ve Hidroloji vb. gibi
birçok yeni bilim dalları artık birer bağımsız bilim dallarıdır. Bu bilim
dallarına özgü bilgiler, insan boyutunu ele almayan unsurları coğrafya
programlarından çıkarılmalı ve ilgili olduğu bilim dalına bırakılmalıdır.
Coğrafya Eğitimi Coğrafya Ders Kitapları Etkinlikler Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 24 |