BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ

Yıl 2012, Sayı: 25, 390 - 408, 02.10.2013

Öz

Birleşmiş Milletler (BM) daimi üye ülkelerinin dünya barışına olan
etkisinin coğrafya öğretmen adaylarının düşüncelerine nasıl yansıdığını tespit
etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma prosedürüne göre
gerçekleştirilmiştir. Araştırma katılımcıları amaçlı örnekleme göre
belirlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak gerçekleştirilen görüşme ile elde edilmiştir. Görüşme sonunda elde
edilen veriler betimsel analiz yöntemine göre çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda katılımcıların büyük bir çoğunluğunun, BM daimi
üye ülkelerinin dünya barışının tesisine olumsuz yönde katkı sağladığını, söz
konusu ülkelerin daha çok kendi çıkarlarını önemsediklerini ve dünya barışını
tesis etmeyi ana gaye olarak benimsemediklerini düşündükleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akengin, H. ve Demircioğlu, İ. H. (2006). Zaman ve mekâna ilişkin becerilerin öğretimi. C. Öztürk (Der.), Hayat bilgisi ve sosyal
  • bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım kitabı içinde (s.188- 223). Ankara: PegemA Yayıncılık. Akengin, H., (2010). Siyasi coğrafya – insan ve mekan yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.

-

Yıl 2012, Sayı: 25, 390 - 408, 02.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Akengin, H. ve Demircioğlu, İ. H. (2006). Zaman ve mekâna ilişkin becerilerin öğretimi. C. Öztürk (Der.), Hayat bilgisi ve sosyal
  • bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım kitabı içinde (s.188- 223). Ankara: PegemA Yayıncılık. Akengin, H., (2010). Siyasi coğrafya – insan ve mekan yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Balcı

Ahmet Katılmış

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Balcı, A., & Katılmış, A. (2013). COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 390-408.
AMA Balcı A, Katılmış A. COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(25):390-408.
Chicago Balcı, Ali, ve Ahmet Katılmış. “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25 (Ekim 2013): 390-408.
EndNote Balcı A, Katılmış A (01 Ekim 2013) COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi 25 390–408.
IEEE A. Balcı ve A. Katılmış, “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, ss. 390–408, Ekim 2013.
ISNAD Balcı, Ali - Katılmış, Ahmet. “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (Ekim 2013), 390-408.
JAMA Balcı A, Katılmış A. COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:390–408.
MLA Balcı, Ali ve Ahmet Katılmış. “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, 2013, ss. 390-08.
Vancouver Balcı A, Katılmış A. COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):390-408.