BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2012, Sayı: 26, 124 - 146, 02.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Atila, B. (2004). Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Nükleer Konulardaki Bilgi Birikimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Berberoğlu, G. ve Tosunoğlu, C. (1995). Exploratory and Confirmatory Factor Analysis of An Enviromental Attitude Scale (EAS) For Turkish University Students. Journal of Enviromental Education, 30 (3), 40-44.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum (12. baskı). Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Buttanrı, Beyhan. (2006). Türkiye’de Küçük Hidroelektrik Santrallerin Tarihsel Gelişimi ve Bugünkü Durum. İstanbul Teknik ÜniversitesiFen BilimleriEnstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çolakoğlu, T. (2000). Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın Etkisi (Güreş Örneği). Gazi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hinman, G. W., Rosa, E. A., Kleinhesselink, R. R. ve Lowinger, T. C. (1993). Perception of Nuclear and Other Risks in Japan and The United States. Risk Analysis, 13 (4), 449–455.
  • Kantemir, S. (2003). Nükleer Enerji Teknolojileri ve Türkiye’deki Geleceği. Gazi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Karagöz, C. (2007). Kimya Öğretmen Adaylarının Nükleer Enerjiye Karşı İlgi ve Tutumları. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Pooley, J. A. ve O’Connor, M. (2000). Enviromental Education and Attitudes: Emotions and Beliefs Are What Is Needed, Environment and Behavior. 32 (5), 711–723. 12.02.2012 tarihinde http://www.sagepublications.com adresinden alınmıştır.
  • Özdemir, N. ve Çobanoğlu, E. Omca. (2008). Türkiye’de Nükleer Santrallerin Kurulması ve Nükleer Enerji Kullanımı Konusundaki Öğretmen Adaylarının Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education), 34, s. 218-232.
  • Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegema Yayınları.
  • Taşer, D. (2008). Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Hidrojen Enerjisi Konusunda Bilgi Birikimlerinin Saptanması. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Kimya Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, s. 1-85, Ankara.
  • Taşkın, Ö. (2004). Postmaterialism, New Environmental Paradigm and Eco-Centric Approach: A Qualitative and Quantitative Study of Envirenmental Attitudes of Turkey Senior High School Students. Unpublished Ph.D. Indiana University, United States.
  • Temoçin, E. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Sürdürülebilir Enerji Farkındalıklarının Belirlenmesi ve Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tversky, A. (1992). Choice in Context: Trade off Contrast and Extremeness A Version, Journal of Marketing Research, 29, 231-295.
  • Uzun, N. ve Sağlam, N. (2005). Sosyo-Ekonomik Durumun Çevre Bilinci Ve Çevre Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal Of Education), 29, 194-202.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2012, Sayı: 26, 124 - 146, 02.10.2013

Öz

Bu çalışma, son zamanlarda Türkiye’de medyanın gündemini meşgul eden hidroelektrik santraller ve bu santrallerin ürettiği enerji kullanımı konusunda öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç için araştırmacılar tarafından oluşturulan ölçekte 3 demografi sorusunun yanı sıra 20 tane beşli likert tipinde görüş ifadesi bulunmaktadır. Ölçme aracının geçerliliğini test etmek için araç, yansız olarak seçilen 92 öğretmen adayına uygulanmış; faktör analizi ve temel bileşenler analizi tekniği kullanılarak testin geçerliliği belirlenmiştir. Hazırlanan ölçme aracının güvenilirliği (cronbach α) .88 olarak bulunmuştur. Gruplar arası anlamlılık testlerinde p < .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Ölçme aracı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği programlarına devam eden toplam 422 öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışma sonuçları, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri alan, cinsiyetlerine ve bilgi edinme kaynaklarına göre anlamlı farkın olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • Atila, B. (2004). Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Nükleer Konulardaki Bilgi Birikimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Berberoğlu, G. ve Tosunoğlu, C. (1995). Exploratory and Confirmatory Factor Analysis of An Enviromental Attitude Scale (EAS) For Turkish University Students. Journal of Enviromental Education, 30 (3), 40-44.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum (12. baskı). Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Buttanrı, Beyhan. (2006). Türkiye’de Küçük Hidroelektrik Santrallerin Tarihsel Gelişimi ve Bugünkü Durum. İstanbul Teknik ÜniversitesiFen BilimleriEnstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çolakoğlu, T. (2000). Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın Etkisi (Güreş Örneği). Gazi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hinman, G. W., Rosa, E. A., Kleinhesselink, R. R. ve Lowinger, T. C. (1993). Perception of Nuclear and Other Risks in Japan and The United States. Risk Analysis, 13 (4), 449–455.
  • Kantemir, S. (2003). Nükleer Enerji Teknolojileri ve Türkiye’deki Geleceği. Gazi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Karagöz, C. (2007). Kimya Öğretmen Adaylarının Nükleer Enerjiye Karşı İlgi ve Tutumları. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Pooley, J. A. ve O’Connor, M. (2000). Enviromental Education and Attitudes: Emotions and Beliefs Are What Is Needed, Environment and Behavior. 32 (5), 711–723. 12.02.2012 tarihinde http://www.sagepublications.com adresinden alınmıştır.
  • Özdemir, N. ve Çobanoğlu, E. Omca. (2008). Türkiye’de Nükleer Santrallerin Kurulması ve Nükleer Enerji Kullanımı Konusundaki Öğretmen Adaylarının Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education), 34, s. 218-232.
  • Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegema Yayınları.
  • Taşer, D. (2008). Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Hidrojen Enerjisi Konusunda Bilgi Birikimlerinin Saptanması. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Kimya Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, s. 1-85, Ankara.
  • Taşkın, Ö. (2004). Postmaterialism, New Environmental Paradigm and Eco-Centric Approach: A Qualitative and Quantitative Study of Envirenmental Attitudes of Turkey Senior High School Students. Unpublished Ph.D. Indiana University, United States.
  • Temoçin, E. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Sürdürülebilir Enerji Farkındalıklarının Belirlenmesi ve Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tversky, A. (1992). Choice in Context: Trade off Contrast and Extremeness A Version, Journal of Marketing Research, 29, 231-295.
  • Uzun, N. ve Sağlam, N. (2005). Sosyo-Ekonomik Durumun Çevre Bilinci Ve Çevre Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal Of Education), 29, 194-202.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selami Yangın Bu kişi benim

Selami Yangın Bu kişi benim

Yilmaz Geçit Bu kişi benim

Sevilay Delihasan

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Yangın, S., Yangın, S., Geçit, Y., Delihasan, S. (2013). ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(26), 124-146.
AMA Yangın S, Yangın S, Geçit Y, Delihasan S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(26):124-146.
Chicago Yangın, Selami, Selami Yangın, Yilmaz Geçit, ve Sevilay Delihasan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 26 (Ekim 2013): 124-46.
EndNote Yangın S, Yangın S, Geçit Y, Delihasan S (01 Ekim 2013) ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 26 124–146.
IEEE S. Yangın, S. Yangın, Y. Geçit, ve S. Delihasan, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 26, ss. 124–146, Ekim 2013.
ISNAD Yangın, Selami vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 26 (Ekim 2013), 124-146.
JAMA Yangın S, Yangın S, Geçit Y, Delihasan S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:124–146.
MLA Yangın, Selami vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 26, 2013, ss. 124-46.
Vancouver Yangın S, Yangın S, Geçit Y, Delihasan S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(26):124-46.