BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 27, 172 - 192, 04.10.2013

Öz

University life is one of the most important periods of human life. Receiving education to have your own profession, having a semi-dependent life before founding your own life, forming your own group of friends and gaining the knowledge, skills and culture to become prepared for life have big share in this fact. Because in this period while the students are economically dependent on their families on overall, they are free in terms of time management, selection/forming of friend group, performing social and cultural activities and they take certain responsibilities. In this scope the purpose of this study is the determination of socio-cultural properties of students receiving education in Istanbul universities and also finding out whether there are such differences between students of state universities and students of foundation universities. Surveys have been carried out with university students of eleven Istanbul universities with this purpose and findings have been evaluated.

Kaynakça

  • Enç, Mithat (1976). Ruh Sağlığı Bilgisi. İstanbul: MEB Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi Öğretmen Kitapları. Karaküçük, Suat (1999). Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Bağırgan Yay
  • Kasapoğlu, Aytül (1996). “Din Siyaset ilişkileri Öğrenci Gençlik Üzerine Bir Siyasal Kültür Araştırması”, Ankara Üni. Dil Ve Tarih- Coğrafya Fak. Sosyoloji Dergisi (1), s. 118.
  • Kılbaş, Şükran (1995). Gençlik Ve Boş Zamanı Değerlendirme. Adana: Çukurova Üniversitesi Basımevi.
  • Kır, İbrahim. (2007) “Yüksek Öğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri: KSU Örneği”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2): 307-328.
  • Özel, Ali (2006) “Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapısı”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16: 317-336.
  • Tezcan, Mahmut (1982). Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi: Ankara: Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Fak. Yay. No: 116.

TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Sayı: 27, 172 - 192, 04.10.2013

Öz

Üniversite yaşamı insan hayatındaki en önemli süreçlerden biridir.
Bunda insanın meslek sahibi olması için aldığı eğitimin yanı sıra kendi hayatını
kurması öncesinde yarı bağımsız bir hayat sürdürmesinin, kendi arkadaş
grubunu oluşturmasının ve kendisini hayata hazırlayacak bilgi, beceri ve
kültürü elde etmesinin önemi büyüktür. Çünkü bu dönemde öğrenciler genel
itibariyle ekonomik olarak ailelerine bağımlı olmakla beraber zamanını
yönetme, arkadaş grubunu seçme/oluşturma, istediği sosyal ve kültürel
aktiviteleri yapma bakımından özgürdürler ve belirli sorumluluklar
almaktadırlar. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı da İstanbul’daki
üniversitelerde okuyan öğrencilerin sosyo-kültürel özelliklerini tespit etmek ve
ayrıca devlet üniversitelerinde okuyan öğrenciler ile vakıf üniversitelerinde
okuyan öğrenciler arasında bu özellikler bakımından farklılık olup olmadığını
ortaya koymaktır. Bu amaçla İstanbul’daki on bir üniversitede üniversite
öğrencilerine anketler yapılmış ve bulgular değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Enç, Mithat (1976). Ruh Sağlığı Bilgisi. İstanbul: MEB Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi Öğretmen Kitapları. Karaküçük, Suat (1999). Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Bağırgan Yay
  • Kasapoğlu, Aytül (1996). “Din Siyaset ilişkileri Öğrenci Gençlik Üzerine Bir Siyasal Kültür Araştırması”, Ankara Üni. Dil Ve Tarih- Coğrafya Fak. Sosyoloji Dergisi (1), s. 118.
  • Kılbaş, Şükran (1995). Gençlik Ve Boş Zamanı Değerlendirme. Adana: Çukurova Üniversitesi Basımevi.
  • Kır, İbrahim. (2007) “Yüksek Öğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri: KSU Örneği”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2): 307-328.
  • Özel, Ali (2006) “Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapısı”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16: 317-336.
  • Tezcan, Mahmut (1982). Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi: Ankara: Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Fak. Yay. No: 116.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Karakuyu

Selin Yöndem Bu kişi benim

Selin Güzelgül Yöndem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Karakuyu, M., Yöndem, S., & Güzelgül Yöndem, S. (2013). TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi(27), 172-192.
AMA Karakuyu M, Yöndem S, Güzelgül Yöndem S. TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(27):172-192.
Chicago Karakuyu, Mehmet, Selin Yöndem, ve Selin Güzelgül Yöndem. “TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27 (Ekim 2013): 172-92.
EndNote Karakuyu M, Yöndem S, Güzelgül Yöndem S (01 Ekim 2013) TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi 27 172–192.
IEEE M. Karakuyu, S. Yöndem, ve S. Güzelgül Yöndem, “TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27, ss. 172–192, Ekim 2013.
ISNAD Karakuyu, Mehmet vd. “TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 27 (Ekim 2013), 172-192.
JAMA Karakuyu M, Yöndem S, Güzelgül Yöndem S. TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:172–192.
MLA Karakuyu, Mehmet vd. “TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27, 2013, ss. 172-9.
Vancouver Karakuyu M, Yöndem S, Güzelgül Yöndem S. TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ VE ANALİZİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(27):172-9.