The aim of this study which has a control-group pre-test-post-test design is to develop students’ spatial perception skills through animations and digital maps that students should basically gain at the end of the unit in the 6th grade social studies called “Life on Earth”. The population of this study consisted of 6th graders while the sample was composed of students studying in 6B and 6D in Ataturk Primary School, Afyonkarahisar in the 2011-12 academic year. The data were collected through a valid and reliable 24-item achievement test developed by the researchers. Non-parametric tests were used to analyze the data due to non-normal distribution of the data and smaller sample size. According to the results, students in the experimental group who were exposed to the use of animations and digital maps had higher academic performance than those did in the control group.
Social Studies animations digital maps spatial perception skill
Öntest – sontest kontrol gruplu model kullanılarak yürütülen bu
araştırmanın amacı, ilköğretim 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi ‘Yeryüzünde Yaşam’
ünitesinde öğrencilere verilmesi gereken temel becerilerden mekânı algılama
becerisinin animasyon ve dijital harita (sayısal harita) kullanılarak
geliştirilmesidir. Araştırmanın evrenini 6. sınıf öğrencileri, örneklemini ise
Afyonkarahisar il merkezinde yer alan Atatürk İlköğretim Okulu’na 2011–2012
eğitim öğretim yılında devam eden 6/B ve 6/D sınıfı öğrencileri oluşturmuştur.
Araştırma için gerekli olan veriler tarafımızdan geliştirilen ve geçerlilik ve
güvenirlilik çalışmaları yapılan 24 maddelik bir başarı testi geliştirilmiştir.
Başarı testinden elde edilen verilerin normal dağılıma uygun olmaması deney
ve kontrol gruplarında yeterli sayıda verinin yer almaması nedeniyle nonparametrik
testler uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre
animasyon ve dijital harita kullanımının deney gurubundaki öğrencilerin
akademik başarıları kontrol gurubuna göre yüksek çıkmıştır.
Sosyal Bilgiler animasyonlar dijital haritalar mekânı algılama becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 28 |