BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN BANKA TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: GİRESUN’DA BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 14, 57 - 66, 11.04.2016
https://doi.org/10.14784/jfrs.35440

Öz

Bu çalışmanın amacı bireylerin banka tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Çalışma için
toplanan veriler Giresun ili Görele İlçesi’nde faaliyet gösteren bir kamu bankasının müşterilerine uygulanan
anket metoduyla elde edilmiştir. Verilere faktör analizi uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde bir araya
gelen maddelerin incelenmesi sonucunda 7 faktör belirlenmiş ve “Şube ve Alternatif Kanal Ağı”, “Personel
Özellikleri”, “İşlem Kolaylığı ve Maliyet”, “Bankanın Fiziksel ve Teknik Yapısı”, “Ürün ve Hizmet Çeşitliliği”,
“Bankanın Güvenilirliği”, “Hız” olarak isimlendirilmiştir. Bu özdeğeri 1’den büyük olan 7 faktörün toplam
varyansı açıklama oranı kümülatif olarak %69.4 dür. Varyansa en yüksek katkıyı %25.1 ile “Şube ve Alternatif
Kanal Ağı” föktürü yapmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri α=0.814’ dir.

Kaynakça

  • ALPAR, R. (2011), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Detay Yayıncılık, 3.Baskı. Ankara.
  • Aregbeyen, O. (2011), “The Determinants of Bank Selection Choices by Customers: Recent and Extensive Evidence from Nigeria”, International Journal of Business and Social Science, 2(2), 276-288.
  • Awan , H. M., & Bukhar I, K. S. (2011), “Customer’s criteria for selecting an Islamic bank: evidence from Pakistan”, Journal of Islamic Marketing, 2(1), 14-27.
  • ChIgamba , C. ve FatokI, O. (2011), “Factors Influencing the Choice of Commercial Banks by University Students in South Afrika”, International Journal of Business and Management, 6(6), 66-76.
  • Delvin , J. ve Gerrard, P. (2005), “A Study of Customer Choice Criteria for Multiple Bank Users”, Journal of Retail and Consumer Services, 12(4), 50-63.
  • Dusuk I, A.W.; Abdullah, N.I. (2007), “Why do Malaysian customers patronise Islamic banks?” International Journal of Bank Marketing, 25( 3), 142-160.
  • JunIor , A. D. ; OseI, B. A. ve Petersh Ie, B. (2013), “Factors Affecting Customers Choice of Retail Banking in Ghana”, International Journal of Research in Social Sciences, 3(1), 37-44.
  • Kaiser , H.F. (1960), The Application of Electronic Computers to Factor Analysis, Educational and Psychological Measurement, 20, 141-151.
  • Karamustafa , K. ve Yıldırım, M. (2007), “Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihine İlişkin Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(3), 56-92.
  • Mokhl Is, S. (2009), “Determinants of Choice Criteria in Malaysia’s Retail Banking: An Analysis of Gender-Based Choice Decisions”, European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 16, 18-30.
  • Mokhl Is, S.; Salleh, H.S.; Mat , N.H.N. (2009), “Commercial Bank Selection: Comparison between Single and Multiple Bank Users in Malaysia”, International Journal of Economics and Finance, 1(2), 263-273.
  • Özsoy, İ; Görmez, B. ve Mekik, S. (2013), “Türkiye’de Katılım Bankalarının Tercih Edilme Sebepleri: Ampirik Bir Tetkik”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 20(1), 187-206.
  • Rehman, H.U. ve Ahmed,S (2008), An Empirical Analysis of the Determinants of Bank Selection in Pakistan:A Customer View”, Pakistan Economic and Social Review, 46(2), 147-160.
  • Subhani , I; Hasan , S.A.; Rafiq, M. F.; Nayaz ,M. ve Osman, A. (2012), “Consumer Criteria for the Selection of an Islamic Bank: Evidence from Pakistan”, International Research Journal of Finance and Economics, 94, 114-122.
  • Taşkın , Ç.; Akat , Ö. ve Erol, Z. (2010), “Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 11-22.
  • Yıldız, S. ; Yıldız, E. ; Topal , M.H. (2014), “Islamic Marketing as a New Marketing Trend: An Application for Determining Consumers’ Islamic Bank Selection Criteria”, Banks and Bank Systems, 9(1), 22- 27.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Cebeci

Zeynep Çabuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Cebeci, İ., & Çabuk, Z. (2016). TÜKETİCİLERİN BANKA TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: GİRESUN’DA BİR ARAŞTIRMA. Finansal Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi, 8(14), 57-66. https://doi.org/10.14784/jfrs.35440

Cited By



Bank Preference Factors of Retaıl Customers
ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD)
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1098852


Çağrı Merkezlerinin Banka Tercihine Etkisi: Rize Örneği
Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi
Aysun KANBEROĞLU
https://doi.org/10.29216/ueip.898891