İzmir il merkezi ve çevresinde bulunan ve İl Milli Eğitim
Müdürlüğüne kayıtlı 294 adet orta öğretim ve dengi okul arasından Tabakalı
Basit Rastgele Örneklem Yöntemine göre belirlenmiş 30 adet okul ve bu okullarda
öğrenim gören 5217 öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir. Öğrencilere 27 soruluk bir anket
uygulanmıştır. Ankette bazı sorularda 5’li ve 3’lü Likert ölçeği kullanılırken
bazılarında ise uluslararası çalışmalar incelenerek hazırlanan finans
sorularını doğru cevaplamaları beklenmiştir. Elde edilen veriler IBM SPSS
Statistics 22’de analiz edilerek öğrencilerin finansal okuryazarlık seviyesi ile finansal tutum ve
davranışlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Yapılan çalışmada; anne ve babanın eğitim düzeyi ile
öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyleri arasında pozitif anlamda bir
ilişki olduğu, anne ve babanın eğitim düzeyi yükseldikçe öğrencinin finansal
okuryazarlık düzeyinin arttığı, düşük gelir seviyesinde tasarruf bilincinin
yükseldiği, öğrencilerin ödeme çeşitleri arasında önceliklendirmeyi büyük
ölçüde doğru yapabildikleri sonucuna varılmıştır. Bunun yanında 9. ve 12. sınıf
öğrenciler arasında finansal okuryazarlık açısından anlamlı farklılığın olduğu ve
finansal okuryazarlık oranı ortalamasının %64 olduğu gibi sonuçlar elde edilmiştir.
Finansal okuryazarlık finansal erişim finansal tutum ve davranış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 19 |