Son yıllarda bankaların, kredi kartı kullanıcısı olan tüketicilerin hesaplarından “kart üyelik ücreti” adı altında kestikleri yıllık üyelik aidatının iptaline karşı açılan davalar, TKHK m. 6’da öngörülen sözleşmedeki haksız şartlar” kavramını ve bu kavramla bağlantılı olan diğer hukuki sorunları bir kez daha gündeme getirmiştir. Bu çalışmada, Yargıtay'ın 02.05.2008 tarihli kararına konu olan somut olaydan hareketle, tüketici sözleşmelerindeki haksız şartların hakim tarafından tespiti, haksız şartların denetlenmesinde öngörülen kriterler, sözkonusu haksız sözleşme koşullarının hükümsüzlüğü, bu hükümsüzlüğün türü ve bu sonucun sözleşmenin bütününe olan etkisi irdelenmeye çalışılacaktır. Bu çerçevede ayrıca, aynı hukuki sorunla karşı karşıya kalan diğer tüketicilerin etkin korunması açısından mevcut yasal düzenlemeler ve bu duruma ilişkin çözüm önerileri de ele alınacaktır.
Kredi Kartı Üyelik Ücreti Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin 02.05.2008 Tarihli Kararı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 15 Sayı: 1-2 |