Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI

Yıl 2011, Sayı: 18, 102 - 125, 01.01.2011

Öz

İnternet üzerinden dünyanın çeşitli yerlerinden kişilerin karşılıklı oynadığı tarzdaki oyunlara kısaca MMORPG (massively multiplayer online role playing game) yani kitlesel katılımlı çevrimiçi rol yapma oyunu denmektedir. Yaygınlık ve çeşitlilik açısından farklı yaş gruplarına hitap eden oyunlar olsa da özellikle yetişme çağındaki 12-18 yaşları arasında ergen diye tabir edilen grubun bu tür oyunlardan nasıl etkilendiğini ortaya koymak gerekir. Yapılan araştırmalar medya içeriklerinin taşıdığı riskler nedeniyle toplum üzerinde çeşitli etkilere neden olduğunu ortaya koymaktadır. Yeni medya ortamlarından internet, taşıdığı yeni, hızlı ve cazip anlatım ve tasarım zenginlikleri yanında çevrimiçi riskler diye tanımlayabileceğimiz birtakım olumsuz etkilere de sahiptir. Bu etkilerin ortaya konması ve kitlesel katılımlı çevrimiçi oyunların ergenler üzerinde bağımlılık etkisinin incelenmesi çalışmamızın temelini oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Atasoy, Sevil (2007) “Dikkat izleniyorsunuz”, Hürriyet Pazar, 24 Haziran.
Yıl 2011, Sayı: 18, 102 - 125, 01.01.2011

Öz

Kaynakça

  • Atasoy, Sevil (2007) “Dikkat izleniyorsunuz”, Hürriyet Pazar, 24 Haziran.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Gündüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Gündüz, U. (2011). KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI. Marmara İletişim Dergisi(18), 102-125.
AMA Gündüz U. KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI. MİD. Ocak 2011;(18):102-125.
Chicago Gündüz, Uğur. “KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18 (Ocak 2011): 102-25.
EndNote Gündüz U (01 Ocak 2011) KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI. Marmara İletişim Dergisi 18 102–125.
IEEE U. Gündüz, “KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI”, MİD, sy. 18, ss. 102–125, Ocak 2011.
ISNAD Gündüz, Uğur. “KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI”. Marmara İletişim Dergisi 18 (Ocak 2011), 102-125.
JAMA Gündüz U. KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI. MİD. 2011;:102–125.
MLA Gündüz, Uğur. “KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18, 2011, ss. 102-25.
Vancouver Gündüz U. KİTLESEL KATILIMLI ÇEVRİMİÇİ ROL YAPMA (MMORPG) OYUNLARININ ERGENLERDEKİ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR BAĞIMLILIK ARAŞTIRMASI. MİD. 2011(18):102-25.