Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Sayı: 18, 162 - 207, 01.01.2011

Öz

İçinde yaşadığımız çağın en önemli sorunsallarından biri gerek siyasal/yönetsel alanda gerekse toplumsal/örgütsel alanda etik’tir. Günümüzde özellikle bilgi ve iletişim teknolojilerinin geldiği aşama, sadece teknik ve üretime yönelik bilgilerin değil, aynı zamanda, merkezi otoriteler tarafından denetlenemeyen bir şekilde sosyal, kültürel ve ahlaki bilgi ve değerlendirmelerinde çok hızlı bir şekilde iletilmesine olanak sağlamıştır. Bu süreç, insan odaklı evrensel bir ahlakın gelişmesine ve insan hakları, eşitlik ve özgürlük kavramlarının önemini yeniden tüm insanlığın gündemine taşımaktadır. Yönetsel etik, iş yaşamının (çalışanlardan tüketicilere) yanı sıra bütün toplum kesimlerini ve çevreyi ilgilendirmektedir. Bu anlamda, yönetsel etik, toplumsal boyutta sosyo-ekonomik süreçte karşılaşılan sorun ve çelişkileri çözmede ve/veya önlemede kamusal yarar açısından önemli bir işleve sahiptir. Bir uygulamalı etik alanı olan yönetsel etik’in örgütsel süreçlerde metodolojik bir program dahilinde nasıl uygulanacağı, uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunları ve bu sorunların nasıl ve hangi yöntemler ile çözülebileceği çağdaş yönetim bilimi için önemli bir uygulama alanıdır. Demokratik toplumlarda dördüncü kuvvet olarak nitelendirilen ve bir tür toplumsal denetim mekanizması olan basın işletmelerinin kendi yönetsel süreçlerinde yönetsel etik kavram ve uygulamalarına sahip olmaları özel bir önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • ALDAG Ramon J, STEARNS Timothy M., (1991). Management, Second Ed.,
Yıl 2011, Sayı: 18, 162 - 207, 01.01.2011

Öz

Kaynakça

  • ALDAG Ramon J, STEARNS Timothy M., (1991). Management, Second Ed.,
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Bülent Kutvan

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Kutvan, A. B. (2011). TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara İletişim Dergisi(18), 162-207.
AMA Kutvan AB. TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MİD. Ocak 2011;(18):162-207.
Chicago Kutvan, Ali Bülent. “TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18 (Ocak 2011): 162-207.
EndNote Kutvan AB (01 Ocak 2011) TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara İletişim Dergisi 18 162–207.
IEEE A. B. Kutvan, “TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, MİD, sy. 18, ss. 162–207, Ocak 2011.
ISNAD Kutvan, Ali Bülent. “TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara İletişim Dergisi 18 (Ocak 2011), 162-207.
JAMA Kutvan AB. TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MİD. 2011;:162–207.
MLA Kutvan, Ali Bülent. “TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18, 2011, ss. 162-07.
Vancouver Kutvan AB. TÜRK BASIN İŞLETMELERİNDE YÖNETSEL ETİK UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MİD. 2011(18):162-207.