İslami ilimlerin teşekkül dönemiyle birlikte bilginin sonraki nesillere iletilmesi genel olarak hoca-talebe ilişkilerine dayanan bazı nakil yöntemleriyle gerçekleşmiştir. Sema, kitabet, kıraat alâ şeyh vb. tahammül yolları bunların en önemlileri kabul edilmiştir. Medrese, hankah gibi kurumlar ise bilgi aktarımının gerçekleştiği müesseseler olmuştur. Ancak resmî eğitim kurumları dışında İslamî bilginin nakli sürecine toplumun değişik sınıflarının katılımı söz konusudur. Jonathan Berkey’in Ortaçağ Kahire’sindeki eğitim kurumları ve toplumun İslamî bilginin aktarımındaki faaliyetlerini ve etkilerini incelediği eseri giriş ve yedi bölümden oluşmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 50 Sayı: 50 |
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi açık erişimli bir dergidir
Açık Erişim Politikası için tıklayınız.