Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ahmet Yaşar Ocak. Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri: Tarihsel, Sosyolojik ve Eleştirel Bir Yaklaşım. İstanbul: Alfa, Nisan 2021. 446 sayfa.

Yıl 2021, Cilt: 61 Sayı: 61, 197 - 203, 16.12.2021
https://doi.org/10.15370/maruifd.1035994

Öz

Modern zamanlarda Müslüman entelektüelleri en çok meşgul eden soruların başında İslâm toplumlarının Batı’ya nazaran neden geri kaldıkları meselesi gelmiştir. Müslümanların kendilerine yönelik sistemli özeleştirilerinin tarihi modernitenin ilk dönemlerine, Batı’nın buharlı makine devrimi zamanlarına kadar götürülebilir. Osmanlı’da Koçi Bey (17. yüzyıl) gibi âlim-bürokratlara hazırlatılan raporlar bunun bir örneğidir. 19. yüzyıla gelindiğinde ise bu sorunlar artık akut hâle gelmiş ve İslamcılık gibi isimlerle buna cevap üreten aksiyon ve düşünce ekolleri oluşmuştur. Ardından Cumhuriyet döneminde bu tartışmalara devlet eliyle tek bir cevap üretilmiş ve gerilemenin faturası genelde dine, özelde ise tasavvufa kesilmiştir. Nitekim 1925’te tekkeler kapatılarak toplumun ilerlemesinin önünün açılacağı düşünülmüştür.

Kaynakça

  • Ahmet Yaşar Ocak. Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri: Tarihsel, Sosyolojik ve Eleştirel Bir Yaklaşım. İstanbul: Alfa, Nisan 2021. 446 sayfa.

Ahmet Yaşar Ocak. Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri: Tarihsel, Sosyolojik ve Eleştirel Bir Yaklaşım. İstanbul: Alfa, Nisan 2021. 446 sayfa.

Yıl 2021, Cilt: 61 Sayı: 61, 197 - 203, 16.12.2021
https://doi.org/10.15370/maruifd.1035994

Öz

In modern times, one of the most pressing questions for Muslim intellectuals has been the question of why Islamic societies lag behind the West. The history of the systematic self-criticism of Muslims can be traced back to the early periods of modernity, to the times of the steam engine revolution of the West. The reports prepared by scholars and bureaucrats such as Koçi Bey (17th century) in the Ottoman Empire are an example of this. By the 19th century, these problems had become acute and schools of action and thought that produced answers with names such as Islamism emerged. Then, in the Republican era, a single response was produced by the state to these debates, and the regression was blamed on religion in general and Sufism in particular. As a matter of fact, it was thought that by closing the dervish lodges in 1925, it would pave the way for the progress of the society.

Kaynakça

  • Ahmet Yaşar Ocak. Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri: Tarihsel, Sosyolojik ve Eleştirel Bir Yaklaşım. İstanbul: Alfa, Nisan 2021. 446 sayfa.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Abdullah Taha Orhan 0000-0001-5055-4712

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 61 Sayı: 61

Kaynak Göster

Chicago Orhan, Abdullah Taha. “ 446 Sayfa”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 61, sy. 61 (Aralık 2021): 197-203. https://doi.org/10.15370/maruifd.1035994.

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi açık erişimli bir dergidir

32812

Açık Erişim Politikası için tıklayınız.


This work is licensed under a Commons Attribution-NonCommercial 4.0.