Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE Kİ ÜNİVERSİTELERDE SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS EĞİTİMİNDE MUHASEBE VE FİNANSMAN DERSLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, , 149 - 166, 31.01.2018
https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.349077

Öz

Gün
geçtikçe artan bakım ve tedavi maliyetleri ile artan sağlık hizmeti ihtiyacı,
kaynakların daha etkin ve verimli kullanılmasını sağlayacak yeterliliklere
sahip profesyonel sağlık yöneticilerine olan ihtiyacı artırmaktadır. Profesyonel
sağlık yöneticilerinin yetişmesinde, lisans ve yüksek lisans eğitimi sırasında
gerekli olan muhasebe ve finansman dersinin yeterli ölçüde ve kaliteli olarak
alınması önemlidir. Muhasebe ve finansman dersleri, Türkiye'de sağlık yönetimi
bölümlerinde lisans ve lisansüstü eğitim programlarında öğretilmektedir.
Bununla birlikte, bu derslerin yeterli olup olmadığı tartışma konusudur. Araştırmanın
amacı; Türkiye’deki üniversitelerde yüksek lisans eğitiminde yer alan sağlık
yönetimi programlarının ve bu eğitim programlarında muhasebe ve finansman
dersinin yer alıp almadığının tespit edilmesidir. Araştırma sonucunda muhasebe
ve finansman derslerinin sağlık yönetimi yüksek lisans programlarının
çoğunluğunda var olmasına rağmen, yaklaşık % 20 gibi bir oranda muhasebe ve
finansman derslerinin olmadığı, muhasebe ve finansman derslerinin toplam kredi
içindeki payları ortalamasının % 16,5 ile % 20 arasında olduğu, muhasebe ve
finansman derslerinin çoğunlukla (% 67 - % 86 arası) seçmeli ders olarak
okutulduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Ayanoğlu Y., H. Abuhanoğlu ve A. Teke. (2013). Sağlık Hizmetleri Yönetimi Eğitiminde Muhasebe ve Finansman Derslerinin Önemi. Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 2.
  • Çil Koçyiğit, S. (2012). Hastane İşletmelerinde Finansal Performans Ölçümü ve Türkiye Özel Hastaneler Uygulaması. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Coşkun, A. (2006). STK’ların Stratejik Performans Yönetiminde Yeni Bir Yaklaşım. Sivil Toplum Dergisi, 4 (1), 105-106.
  • Doğanay, M., O. Ünal. (2008, Ekim). Türkiye’de Lisans Düzeyindeki Finans Eğitimi ve Uygulamanın Beklentileri. 12. Ulusal Finans Sempozyumu. Kayseri.
  • http://iibf.gazi.edu.tr/posts/view/title/saglik-yonetimi-59444?siteUri=iibf, (Erişim Tarihi:17.04.2016).
  • Kısakürek, M. (2010). Hastane İşletmelerinde Bölüm Maliyet Analizi: Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(3), 229-255.
  • Marşap, B., G. Kurt. (Kasım 1996). Yüksek Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminin Program ve Öğretim Üyeleri Açısından Değerlendirilmesi ve Bazı Öneriler. XV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu. Antalya.
  • Sultanoğlu, B., H. N. Akman. (Mayıs 2007). Lisans ve Yüksek Lisans İşletme Programları’nda Muhasebe Dersleri - Yeniden Ele Alış. XXVI Muhasebe Eğitimi Sempozyumu. Girne.
  • Zaif, F., Y. Ayanoğlu. (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme. Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 9(1), 117.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Seyhan Çil Koçyiğit

Feyza Şenay

Tuğçe Nur Dursun Bu kişi benim

Gizem Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Çil Koçyiğit, S., Şenay, F., Dursun, T. N., Kahraman, G. (2018). TÜRKİYE’DE Kİ ÜNİVERSİTELERDE SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS EĞİTİMİNDE MUHASEBE VE FİNANSMAN DERSLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 13(49), 149-166. https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.349077

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377