Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALIŞVERİŞ SÜRECİNDE AMBALAJA YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, , 1 - 15, 01.07.2018
https://doi.org/10.14783/maruoneri.v13i38778.364845

Öz

      Gerek
kişisel, gerekse mağaza ortamı ve merchandising sunum teknikleri gibi çevresel
faktörlerin etkisinde oluşan tüketici algıları birçok bakımdan tüketici
davranışlarını ve satın alma
kararlarını etkilemektedir.  Mağaza
ortamında, tüketici algılarını etkileyebilecek ve tüketici davranışlarında
olumlu etki yaratacak görsel sunum unsurlarından biri de ambalajlamadır.
Perakendeci işletmelere sağladığı rekabet avantajının yanı sıra ürün
ambalajları, marka farkındalığı, imajı, ürün bilgisi ve kalitesi, taşıma ve
saklama kolaylıkları vb. gibi birçok unsuru ile de tüketicilere faydalar
sunmaktadır. Yoğun rekabet ortamında başarı sağlamak isteyen perakendeci
işletmeler görsel sunumları, ambalaj vb gibi unsurları ile tüketici
davranışlarına olumlu yönde etki edebilecekler ve tüketicilerin yenilik
beklentilerini karşılayacaktır. Bu sayede tüketicilerin satın alma
miktarını ve satın alma
sıklığını arttırabileceklerdir. Çalışmada, alışveriş merkezlerinde dolaşan,
perakendeci mağazalardan alışveriş eden
tüketicilerin ambalaja yönelik algıları ile yenilik beklentileri ve satın alma sıklıkları arasındaki
ilişki incelenmiştir. Çalışma sonuçlarının, ambalaja verilen önemin artmasını
sağlayacağı düşünülmektedir. Ulusal ve uluslararası perakende işletmelerin
ambalaja yönelik tüketici algılarına ve yenilikçi beklentilerine verdikleri
önemin artması amaçlanmaktadır. 

Kaynakça

  • Akdoğan, M. Ş. & Karaarslan, M. H., (2013). Tüketici Yenilikçiliği, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), 1-20.
  • Akgün, C. (2004 Mayıs). “Ürünün Raftaki Kimliği: Ambalaj Tasarımı”, Macline, 31, 36-44.
  • Aksoy, T. (2015 Aralık). “Yenilik Yapmak Şart mı?”, Retrieved from http://www.temelaksoy.com/yenilik-yapmak-sart-mi/, (25.08.2017).

A RESEARCH ON CONSUMER PERCEPTIONS TOWARDS PACKAGING IN THE SHOPPING PROCESS

Yıl 2018, , 1 - 15, 01.07.2018
https://doi.org/10.14783/maruoneri.v13i38778.364845

Öz

 Consumer perceptions, which are influenced by environmental factors such
as personal, store environment and merchandising presentation techniques, are
influencing consumer behaviors and purchasing decisions in many respects. One
of the elements of visual presentation that can affect consumer perceptions and
have a positive effect on consumer behavior is also packaged in the store
environment. Product packaging, as well as the competitive advantage to
retailer businesses with many elements such as brand awareness, image, product
information and quality, transport and storage facilities offered to benefits
consumers. Retailer businesses that want to show success in
a highly competitive environment
be able to influence consumer behavior positively
with
visual
presentations and
packaging etc
elements
and retailers will meet consumer expectations of innovation. At this point, consumers
will be able to increase the amount of purchases and the frequency of purchases. In the study, the relationship between
consumers' of packaging and novelty expectations and purchasing frequency was
examined in the shopping process from retailer stores in shopping
centers in Turkey.
It was aimed to give more importance to the consumer perceptions of packaging
and innovative expectations for national and international retail enterprises
with the study results.   

Kaynakça

  • Akdoğan, M. Ş. & Karaarslan, M. H., (2013). Tüketici Yenilikçiliği, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), 1-20.
  • Akgün, C. (2004 Mayıs). “Ürünün Raftaki Kimliği: Ambalaj Tasarımı”, Macline, 31, 36-44.
  • Aksoy, T. (2015 Aralık). “Yenilik Yapmak Şart mı?”, Retrieved from http://www.temelaksoy.com/yenilik-yapmak-sart-mi/, (25.08.2017).
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Selda Ene Bu kişi benim

Betül Özkaya

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Ene, S., & Özkaya, B. (2018). ALIŞVERİŞ SÜRECİNDE AMBALAJA YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 13(50), 1-15. https://doi.org/10.14783/maruoneri.v13i38778.364845

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377