Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK İHRACAT ŞİRKETLERİNE İNTERNET’İN KATKILARI ÜZERİNE BİR SAHA ARAŞTIRMASI

Yıl 2006, , 193 - 198, 10.01.2006
https://doi.org/10.14783/maruoneri.677632

Öz

Bu çalışma Tiirk İhracat Şirketlerine Internet ortamında yer almanın getirdiği faydaları belirlemeyi amaçlamaktadır. Öncelikle konunun teorik çerçevesi ele alınmaktadır. Internet ortamında yer almanın ihracatçılara hangi faydaları sağladığı, dışa açılma sürecinde, yeni pazar ve müşteri bulunmasında nasıl bir rol oynadığı konularına odaklanılmıştır. Türkiye ihracatında büyük pay sahibi olan 500 büyük ihracatçıdan 80 tanesi ile yapılan bir anket çalışması ile konunun uygulama kısmı tamamlanmıştır. Anket çalışmasında özellikle internetin dışa açılmada ve yeni müşteri / pazar bulunmasındaki rolü belirlenmeye çalışılmıştır. Anket ile ulaşılan sonuçlar çalışmanın son kısmında yer almaktadır. Internet kullanma sürelerinin ihracata başlama süreleri ile benzerlikler gösterdiği ve aynı zamanda internetin ihracata başlama, yeni pazar ve müşteri bulunmasında oldukça etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • [1] İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi. (2000). Trade Secrets KOBİ’lerin İhracat El Kitabı. Ankara: ITC / İGEME.
  • [2] Kotabe, M. & Aulakh, P.S. (2002). Emerging Issues in International Business Research. Cheltenham: Edward Elgar Publishing Inc.
  • [3] Bayles, L.D. (2001). E-Commerce Logistics and Fulfıllment Delivering the Goods. New Jersey: Prentice - Hall Inc.
  • [4] Nelson, C. (2000). Import / Export How to Get Started in International Trade. New York: McGraw - Hill Inc.
  • [5] Rosson, P. (2000). The Internet and SME Exporting, Canadian Success Stories. Final Report. (http://cibs.management.dal.ca/a013-papers/DP-179.pdf). [15.01.2005] ,
  • [6] Claudia, L. (2000). Economics of Content Provision on the Internet. KRAK Chair of Electronic Commerce Copenhagen Business School.
  • [7] Wenyu, D.; Ulrik, O.N. & Ming, C. (2002). Using Corporate Websites for Export Marketing. Journal of Advertising Research, 42(5), Sep / Oct, 100-120.
  • [8] İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi. Ürün Tanıtımında İhracatçı İnternetten Nasıl Faydalanabilir? (http://~www.igeme.org.tr/tur/sss/Bolum IV.pdf). [06.03.2005] ,
  • [9] Dış Ticaret Müsteşarlığı. (2003). İhracat Stratejik Planı (2004-2006). Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Mehmet Melemen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006

Kaynak Göster

APA Melemen, M. (2006). TÜRK İHRACAT ŞİRKETLERİNE İNTERNET’İN KATKILARI ÜZERİNE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Öneri Dergisi, 7(25), 193-198. https://doi.org/10.14783/maruoneri.677632

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377