Öz
Bu çalışma Tiirk İhracat Şirketlerine Internet ortamında yer almanın getirdiği faydaları belirlemeyi amaçlamaktadır. Öncelikle konunun teorik çerçevesi ele alınmaktadır. Internet ortamında yer almanın ihracatçılara hangi faydaları sağladığı, dışa açılma sürecinde, yeni pazar ve müşteri bulunmasında nasıl bir rol oynadığı konularına odaklanılmıştır. Türkiye ihracatında büyük pay sahibi olan 500 büyük ihracatçıdan 80 tanesi ile yapılan bir anket çalışması ile konunun uygulama kısmı tamamlanmıştır. Anket çalışmasında özellikle internetin dışa açılmada ve yeni müşteri / pazar bulunmasındaki rolü belirlenmeye çalışılmıştır. Anket ile ulaşılan sonuçlar çalışmanın son kısmında yer almaktadır. Internet kullanma sürelerinin ihracata başlama süreleri ile benzerlikler gösterdiği ve aynı zamanda internetin ihracata başlama, yeni pazar ve müşteri bulunmasında oldukça etkili olduğu görülmüştür.