Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

BANKACILIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM SÜRECİ: BANKALARDA REKLAM FAALİYETLERİ

Yıl 2008, , 251 - 260, 10.06.2008
https://doi.org/10.14783/maruoneri.679728

Öz

Ülkelerin kalkınmasında önemli bir rol üstlenen bankalar, hedef kitlelerinde marka bağımlılığını yaratabilmek, piyasadaki paylarını arttırabilmek amacıyla pazarlama iletişiminden yararlanmaktadırlar. Bankalar bu amaçları gerçekleştirebilmek için iletişim sürecini kullanırken, halkla ilişkiler, kişisel satış ve reklam iletişiminden faydalanmaktadırlar. Özellikle reklam iletişimi, bankaların hedef kitleye kendilerini ve ürünlerini ifade etmede, müşterilerin o bankanın hizmetlerini tercih etmesinde önemli bir role sahiptir. İşletmeler, ürün reklamları ile ürettikleri mal ve hizmetlerinin satışını artırmak ve kar sağlamayı hedeflerken, satışlar üzerinde dolaylı yoldan etkisi olan kurumsal reklamlar ile de kurumun iletişim amacını gerçekleştirmektedirler. Kurumsal banka reklamlarında müşteriye bankanın faaliyetleri, çalışmalarının iktisadi sonuçları, gelecek dönemde uygulanması planlanan çalışma programı, yeni hizmetler, pazarın durumu, devletçe alman kararlar, dış alım ve satım konusundaki görüş ve tahminler, bankanın ürünleri gibi bilgiler iletilmektedir. Diğer reklam kampanyalarında olduğu gibi, banka reklamlarının hazırlık süreci de, araştırma ve amaçların belirlenmesi, hedef kitlenin tespiti ve reklam mesajının oluşturulması, reklam bütçesi ve reklam ortamlarının tespiti gibi başlıca üç aşamadan meydana gelmektedir.

Kaynakça

  • [1] Kocabaş, F. (2005). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam. İstanbul: Dönence Yayınları.
  • [2] Büyükbaykal, G.N. (2000). Bankacılık Sektöründe Tutundurma Karması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
  • [3] Akat, Ö. (1998). Uluslararası Pazarlama karması ve Yönetimi. 2. Baskı. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları.
  • [4] Onan, G. (2006). Hizmet Sektöründe Marka Sadakati ve TEB Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [5] Artun, T. (1983). Türkiye’de Bankacılık. Ankara: Tekin Yayıncılık.
  • [6] Mishkin, F.S. (1997). The Economics of Money, Banking and Financial Markets. 5th Ed. Massachusetts: Addison- Wesley Publications.
  • [7] Water, S. (1997). Global banking. New York: Oxford University Press.
  • [8] Parasız, İ. (200). Moden Bankacılık, Teori ve Uygulama. İstanbul: Banksis Yayınları, No: 82.
  • [9] Günal, M. (2001). Türk Bankacılık Sektörünü Sorunları ve Geleceği. Ankara: Ankara Ticaret Odası Yayınları.
  • [10] Coşkun, M. (2004). Bankacılık Uygulamaları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, A.Ö.F. Yayınları.
  • [11] Heath, R.L. & Coombs, W.T. (2006). Today’s Public Relations. California: Sage Publications.
  • [12] Onal, G. (2000). Halkla İlişkiler. 2. Basım. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • [13] Bernays, E. (1970). Public Relations. Oklahoma: University of Oklahoma Press.
  • [14] Hendrix, J.A. & Hayes, D.C. (2007). Public Relations Cases. 7. Basım. Belmont: Thomson Wadsworth Publications.
  • [15] Seitel, F. P. (2007). The Practice of Public Relations. 10. Basım. New Jersey: Pearson International Edition.
  • [16] Sjöberg, G. (1998). Mesleki Uygulama İçin Bir Halkla İlişkiler Modeli. Uluslararası Halkla İlişkiler Demeği Altın Kitap Serisi. İstanbul: Rota Yayınları, Altın Kitap-Sayı:4.
  • [17] Erdoğan, İ. (2006). Teoride ve Pratikte Halkla İlişkiler. Ankara: Erk Yayınları.
  • [18] Budak, G. & Budak, G. (2000). Halkla ilişkiler: Davranışsal Bir Yaklaşım. 3. Basım. İzmir: Barış Yayınları.
  • [19] Karafakioğlu, M. (2000). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. 3. Basım. İstanbul: Beta Basım Dağıtım.
  • [20] Jefkins, F. (2000). Advertising. 4. Basım, Essex: Pearson Education Limited.
  • [21] Berger, B.; Bryan, K. & Reber, H. (2006). Gaining Injluence in Public Relations. New Jersey: Lavvrence Erlbaum Associates Inc. Publications.
  • [22] Alpugan O.; Demir, M.H.; Oktav, M. & Üner, N. (1997). işletme Ekonomisi ve Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • [23] Keegan, W.J. (2002). Global Marketing Management. 1. Basım. New Jersey: Prentice Hail.
  • [24] Timur, M.N. (2006). Banka ve Sigorta Pazarlaması. (Ed.: Odabaşı, Y.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Yayın No:885.
  • [25] Gürağaç, N. (2006). Doğrudan Pazarlama Yönelimlerinden Çok katlı Pazarlama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupmar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [26] Dyer, G. (1999). Advertising As Communication. London: Routledge Publications.
  • [27] Jefkins, F. (2001). Kurumsal Reklamcılık. (Çev.: Okay, A.). Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, (11), 325-335.
  • [28] Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • [29] Mattelard, A. (1994). Reklamcılık, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • [30] Elden, M. & Yeygel, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • [31] Kocabaş, F. & Elden, M. (2001). Reklamcılık. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • [32] Ekinciler Yatırım ve Menkul Kıymetler A.Ş. (2006). İMKB Sektörel Bakış. Araştırma Raporu, İstanbul, 9 Mayıs.
  • [33] Tekinay, A. (2006). Hedefimiz 4 Bin KOBİ’yi Reklamveren Yapmak. Capital Dergisi. 1 Şubat. (http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=3327). [28.02.2007].
  • [34] (http://www.bilesimedya.com). [28.02.2007].
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Pınar Seden Meral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008

Kaynak Göster

APA Meral, P. S. (2008). BANKACILIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM SÜRECİ: BANKALARDA REKLAM FAALİYETLERİ. Öneri Dergisi, 8(30), 251-260. https://doi.org/10.14783/maruoneri.679728

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377