Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

AN ANALYSIS OF NETWORK ORGANIZATIONS WITH MARKET PERSPECTIVE: CASES OF TURKISH FIRMS

Yıl 1998, , 149 - 155, 20.01.1998
https://doi.org/10.14783/maruoneri.681140

Öz

Organizasyon yapıları, çevre ve rekabet şartları, küreselleşme, bilgi teknolojilerindeki gelişmeler gibi faktörlere bağlı olarak daha esnek, yalın ve basık hale gelmekte, böylece tüketici taleplerini en uygun şartlarda karşılayarak değer meydana getirmek hedeflenmektedir. Network (şebeke örgütler), son yıllarda bu tür yapılanmaların bir örneğidir ve aracı kurumun önderliğinde üretim, pazarlama, AR-GE gibi farklı faaliyetleri yürüten farklı kurumların bir araya gelmesiyle oluşan esnek yapılardır. İşletmeleri bu tür yapılanmaya iten faktörler esas olarak pazarlama ve çevre şartlarına bağlıdır. Bu çalışmada şebeke örgütler pazarlama yaklaşımıyla incelenmiş, Türk işletmelerinden örnekler verilmiştir. Özellikle uluslar arası pekçok pazarlama faaliyetleri şebeke yaklaşımıyla açıklanabilir. Örneğin tekstil ve gıda sektörlerinde uluslar arası pazarlarda faaliyet gösteren Türk işletmeleri şebeke yapılar kurmuşlardır.

Kaynakça

  • [1] -Daft, R.L (1993),"Management”, The Dryden Press, 3rd Ed.
  • [2] -Cravens, D.W., S.H.Shipp and K.S. Cravens (1994)."Reforming the Traditional Organization: The Mandate for Developing Netvvorks", Business Horizons Julv-Aug.. pp. 19-27.
  • [3] -Teng, Grover and Fiedler (1994). Business Process Reengineering: Charting a Strategic Patlı for the Information Age" California Management Review, Spring, 9-31.
  • [4] -Snow, C. C., R.E. Miles and H.J. Coleman, (1992) "Managing 21 St Century Network Organizations", Organizational Dynamics, Winter, 5-19.
  • [5] -Drucker, P.F. (1992) "Managing for the Future". Buttenvorth -Heinemann Ltd., Oxford.
  • [6] -0hmae, K. (1989). "The Global Logic of Strategic Alliances". HBR, March-Apr., 143-156.
  • [7] -Wührer, G.A. (1993),"Gestalt and Pletwork Approach-Avenues to a New Paradigm of Internationalization Theory?'" Paper presented at the World Marketing Congress, İstanbul.
  • [8] -Johnson and Mattson (1986) "International Marketing and Internationalization Process: A Netvvork Approach, in: Turnbull, P.W., Palivvoda S.J. Ed. Research in International Marketing London, 234- 265.
  • [9] -Documents of Undersecretary of Treasury and Foreign Trade, 1993
  • [10] -Kaynak. E (1990), "Market Growth Opportunities for Turkish Products in East Europe an Countries and the USSR" paper presented at the Annual Symposium of Turkish Industrialists' Businessmen's Association, Nov. 1 9-20,İstanbul.
  • [11] -TÜSIAD. 21. Yüzyıla Doğru Türkiye, İstanbul, 1995
  • [12] -Reid. S. (1983). "Firnı Internationalization, Transaction Costs and Strategic Choice" Iııter national Marketing Rewiev, V.2,N.!, p.30.
  • [13] -Aval,I. and J. Zif (1980)," Marketing Expansion Strategies in Multinational Marketing", Journal of marketing, V ,43,P,73.
  • [14] -Erdil. T. Sabri (1992) "Pazarlamada Uluslararasılaşma Süreci ve Türk İşletmelerinde Uluslararasılaşma Eğilimi", Unpublished Doctorate Dissertation. İstanbul
  • [15] -Achrol, R.S.(1991 ),"Evolution of the Marketing Organization: Nevv Fornıs for Turbulent Environments". Journal of Marketing, October, pp.77-93.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Oya Erdil Bu kişi benim

Sabri Erdil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998

Kaynak Göster

APA Erdil, O., & Erdil, S. (1998). AN ANALYSIS OF NETWORK ORGANIZATIONS WITH MARKET PERSPECTIVE: CASES OF TURKISH FIRMS. Öneri Dergisi, 2(9), 149-155. https://doi.org/10.14783/maruoneri.681140

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377