Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

DRAMANIN, OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ KAVRAM ÖĞRENMELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 1998, , 163 - 167, 20.01.1998
https://doi.org/10.14783/maruoneri.681156

Öz

The aim of this research was to examine the effects of drama activities on 3,5-4 year old pre-school childeren's conceptual learninig. The subjects were 26 pre-school children attending at the two pre-schools of Marmara University, situated in Göztepe and Haydarpaşa campuses. Children were assigued to the control and experimental groups randomly. A program consisted of some drama activities aiming conceptual learninig was applied in experimental group. The measurements of conceptual learning were carried out in both groups before and after the program. The results revealed that children in experimantal group had benefited from the program.

Kaynakça

  • [1] - Okul Öncesi Eğitim Programı, Anaokulları ve Anasınıfları Yönetmeliği, Esin Yayınevi, İstanbul, 1989.
  • [2] - Devvey, J. Philosopy of Education, Arnes: Littefıeld, Adam and Com, 1958.
  • [3] - Blooın, Benjamin S., (Çev: Durmuş Ali Özçelik) İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1995.
  • [4]- San, İnci, ve diğerleri., Drama ve Öğretim Bilgisi, 5. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Semineri, Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi No:5, Ankara, 1993.
  • [5] - Sağlamöz, Gürsel., “Bir Eğitim Yöntemi Olarak Drama”, 24-28 Eylül 1990 Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi, Eğitim Programları ve Öğretim, Bildiriler I-II, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1993.
  • [6] - Önder, Alev., Basılmamış Pedagojik Drama Ders Notları, 1992-93 Öğretim Yılı Bahar Dönemi, İstanbul, 1993.
  • [7] - Arı, Meziyet ve diğerleri. "4-6 Yaş Anaokuluna Giden ve Gitmeyen Çocukların Kavram Gelişimlerinin Karşılaştırılması", 10. YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, Mayıs, 1994.
  • Güneysu, Sibel., “Eğitimde Drama”, Ya-Pa 7. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri,. Eskişehir, 1991.
  • Kanad, Fikret. Pedagoji Tarihi, Birinci Cilt, 4. Basım, Milli Eğitim Basım Evi, İstanbul, 1963.
  • Morgül, Mahiye., Yaratıcı Drama ile Oynayarak Yaşayarak Öğren, Ya-Pa Yayınlan, İstanbul, 1995.
  • Oğuzkan, Şükran., Anaokullarmda Yaratıcı Dramatizasyon Uygulamaları, Ya-Pa Yayınlan, İsanbul.
  • Ömeroğlu, Esra., Anaokuluna Giden 5-6 Yaşındaki Çocukların Sözel Yaratıcılıkların Gelişimine Yaratıcı Drama Eğitiminin Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, 1990.
  • Ömeroğlu, Esra., Yaratıcı Drama Eğitiminin İngiltere’de Okul Öncesi Eğitimde Kullanılmasıyla İlgili Bir İnceleme, 7. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Eskişehir, Ya-Pa Yayınları, İstanbul, 1991.
  • Siks, Brain Geraldine., Drama with Children, Harper and Row Publishers, Second Edition, New York, 1983.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Necla Tuzcuoğlu Bu kişi benim

İşık Kamaraj Bu kişi benim

Alev Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998

Kaynak Göster

APA Tuzcuoğlu, N., Kamaraj, İ., & Önder, A. (1998). DRAMANIN, OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ KAVRAM ÖĞRENMELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Öneri Dergisi, 2(9), 163-167. https://doi.org/10.14783/maruoneri.681156

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377