Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA KİŞİLİĞİ

Yıl 2003, , 67 - 72, 29.06.2003
https://doi.org/10.14783/maruoneri.681202

Öz

Marka kişiliği uluslararası literatürde geçmişi pek eski olmayan bir pazarlama kavramıdır. Bu kavram, tıpkı bir insanda var olabilecek kişilik özelliklerinin markalara da atfedilmesini ifade eder. Samimi, maskülen, kendinden emin gibi. Markanın kişiliği pazarlama faaliyetleri sırasında tüketicilere yansıtılır. İyi belirlenmiş ve yansıtılmış bu marka kişiliği de tüketicide o markaya öncelik tanıma ve kullanma, markayla duygusal bağlar kurabilme,güvenme ve bağlılık gibi olumlu sonuçlar doğurabilir. Marka kişiliği, aynı zamanda marka imajının doğasını anlayabilmek için olası perspektiflerden birisidir. Marka kişiliğinin 5 boyutu vardır. Makalede bu boyutlara yer verildikten sonra tüketicilerin iki ayrı markayı bu boyutlara göre nasıl değerlendirdiği üzerine bir araştırma yer alacaktır.

Kaynakça

  • [1] SCHIFFMAN, L.G.; KANUK, L.L., Consumer Behavior, Prentice-Hall, U.S.A., 2000.
  • [2] HANNA, N.; WOZNIAK, R., Consumer Behaviour-An Applied Approach, Prentice-Hall, U.S.A., 2001.
  • [3] HOYER, W.D.; McGinnis, D.J., Consumer Behaviour, Houghton Mifflin, U.S.A.,1997.
  • [4] PHAU,I.; LAU, K.C., "Brand Personality and Consumer Self-Expression: Single or Dual Carriageway?", The Journal of Brand Management, Vol. 8, 2001, ss.428-444.
  • [5] ENGEL, J.F.; BLACKWELL, RD.; MINIARD, P.W., Consumer Behavior, The Dryden Press, U.S.A.. 1995.
  • [6] KOTLER, P., Kotler ve Pazarlama, Çeviren: Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • [7] HANKINSON, G., "Location Branding: A Study of the Branding Practices of 12 English Cities", The Journal of Brand Management, Vol. 9, 2001, ss.127-142.
  • [8] PATTERSON, M., "Re-appraising the Concept of Brand Image", The Journal of Brand Management, Vol. 6, 1999, ss.409-426.
  • [9] AAKER, J.L., "Dimensions of Brand Personality", Journal of Marketing Research, Vol. 34, 1997, ss.346-356.
  • [10] BAUER, H.H; MADER, R.; KELLER, T., "An Investigation of the Brand Personality Scale", http://marketing.byu.edu/ams/bauer-mader-keller.htm.
  • [11] "Brand Personality-The Relationship Basis Model", http://www.haas.berkeley.edu/=market/PAPERS/.../ brand_personality.htm.
  • [12] WALLENKLINT, J., Brand Personality- Brand Personality as a Way of Developing and Maintaning Swedish Brands, Master’s Thesis, Lulea Tekniska Universitet, Sweden, 1998.
  • [13] KELLER, K.L., Strategic Brand Management, PrenticeHall, U.S.A., 1998.
  • [14] HAWKINS, D.I.; BEST, R.J.; CONEY, K.A., Consumer Behavior, Irwin Mc Graw-Hill, U.S.A., 2001.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Mehmet Tığlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003

Kaynak Göster

APA Tığlı, M. (2003). MARKA KİŞİLİĞİ. Öneri Dergisi, 5(20), 67-72. https://doi.org/10.14783/maruoneri.681202

Cited By








15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377