Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR REKABET STRATEJİSİ: KONUMLAMA

Yıl 1997, , 57 - 60, 15.06.1997
https://doi.org/10.14783/maruoneri.682167

Öz

The single most important Creative decision in the making of a successful ad or making piece is positioning. This coııcept can apply to basic marketing strategy. it can be constant- the same-for all products created by a company and-for, all media and offers- or it can vary from campaign to campaign. Product position, the way the product is defined by consumers on important attributes- the place the product occupies in consumers’ mind relative to competing products.

Kaynakça

  • [1 ]-Ogilvy, DavidOgilvy on Advertising, Pan Books, 1983, U.K.
  • [2|-Kotler,Philip- Armstrong, Gary, Principles of Marketing, Seventh, Edition, Prentıce Hail, İne., 1996, U.S.A.
  • [3]-Nash, Edward, Direct Marketiııg; Strategy, Planning, Execution, 2ııd Edition, McGraw-HlLL, Book Company, 1986, U.S.A
  • [4] Mingo, Jack, Marlboro’nun Kovboyu Nasıl Cinsiyet Değiştirdi?, Çev: Behiç Gürcihan, Güncel Yayıncılık, 1995, İstanbul
  • [5]-Bumett, John.J, Promotion Management, Houghton Mifllin, Co. , 1993, U.S.A
  • [6] -Erdoğan, Arzu, Abbate, Benetton mu Oluyor?, Tempo, Haftalık Aktüalite Dergisi,Sayı:12, 1997
  • [7] -Kotler, Philip, Marketiııg Management; Analysis, Planning, Implementation and Control, Ninth Edition, Prentice-Hall, Inc. 1997, U.S.A.
  • [8] Dommemiuth, W, Promotion: Analiysis, Creativity and Strategy, PWS- Kent Publishing Co. 1989, U.S.A.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

İ. Füsun Sezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997

Kaynak Göster

APA Sezer, İ. F. (1997). BİR REKABET STRATEJİSİ: KONUMLAMA. Öneri Dergisi, 2(7), 57-60. https://doi.org/10.14783/maruoneri.682167

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377