Öz
Günümüzde en önemli güç bilgidir. Ancak gelişen bilgi iletişim araçları, bu araçlara ulaşmadaki kolaylık, bilgiye sahip olmak için gereken mekan ve zaman kavramlarında da değişiklik yaratmıştır. Bu nedenle salt bilgiye sahip olmak artık güçlü olmak için yeter şart değildir. Bilgi, bilgiden fayda yaratacak olan kişilere iletilemediği sürece, toplama, sınıflandırma ve özetleme aşamalarına harcanan zaman dolayısıyla bir külfet olmaktan öteye gidemeyecektir. Bu nedenle gelişen şartlar, bilginin iyi yönetilmesini gerekli kılmaktadır. Yeni literatürde, bilgi yönetiminin bir üst düzeyi olan bilebilirlik yönetimi kavramı karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada; işletmelerde katma değer yaratmayan her türlü faaliyetin elenmesine yönelik çalışmaları kapsayan faaliyet tabanlı yaklaşımın, bilgi ve bilgi yönetiminden, bilebilirlik yönetimine geçiş aşamasında nasıl kullanılacağı konusu üzerinde durulmuştur