Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SATIŞ VE PAZARLAMA ELEMANLARININ İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2007, , 167 - 175, 10.06.2007
https://doi.org/10.14783/maruoneri.684356

Öz

Satış ve pazarlama elemanları işletmeler açısından son derece önemlidirler. Pazarlama elemanları; pazarlama programının geliştirilmesi, uygulanması ve denetlenmesi bakımından, işletmelerin başarısı üzerinde doğrudan etkili olabilmektedirler. Aynı şekilde satış elemanları da, işletmenin müşterileri ile temasta bulunan, onları ikna edip satışı gerçekleştiren konumundadırlar. Bu bağlamda her iki personelin işletmeye bağlı olması, işletmenin sürdürülebilir rekabet gücü açısından önemli bir husus durumundadır. Bu çalışmada; satış ve pazarlama elemanlarının iş tatmin düzeyleri ile, onların örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkisi araştırılmıştır. Kendi sektöründe lider konumunda bulunan bir işletmenin 141 satış ve pazarlama elemanı araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırına yüz, yüze anket yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Satış ve pazarlama elemanlarının örgütsel bağlılıkları, onların, kişisel özellikleri ve iş tatmin düzeylerine göre farklılaşmaktadır.

Kaynakça

  • [1] Currivan, D.B. (1999). The Casual Order of Job Satisfaction and Organizational Cummitment in Models of Employee Turnover. Humarı Resource Management Review, 9(4), 495-524.
  • [2] Erdoğan, İ. (1997). İşletmelerde Davranış. 2. Bası. İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
  • [3] Falchion, R.L.; Croskey, J. & Daly, J.A. Job Satisfaction as a Function of Employess Communication Apprehension, Self - Esteenı and Perceptions of Tlıeir Imnıediate Supervisors. (http://www.jamescmecroskey.com/publications/72.htm). [19.03.2004],
  • [4] Chen, L.Y. (2004). Examining the Effect of Organization Culture and Leadership Behaviors on Organizational Commitment, Job Satisfaction and Job Performance at Small and Middle- Sized Firms ofTaiwan. The Journal of American Academy of Business, 5(1 &2), September, 432- 438.
  • [5] Glisson, C. & Durick, M. (1988). Predictors of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Human Service Organizations, Administrative Science Quarterly, 33(1), March, 61-81.
  • [6] Clugston, M. (2000). The Mediating Effects of Multidimensional Commitment on Job Satisfaction and Intend to Leave. Journal of Organizational Behavior, 21(4), 477-486.
  • [7] George, J.M. & Jones, G.R. (2002). Understanding and Managing Organizational Behavior, 3ld Ed. Upper Saddle River, NJ.: Prentice Hail. 8
  • [8] Scarpello, V. & Campbell, J. (1983). Job Satisfaction: Are ali the Parts There? Personnel Psychology, 36(3), 577-600.
  • [9] Mowday, R.T.; Porter, L.W. & Steer, R.M. (1979). The Measurement of Organizational Commitment. Journal of Vacational Behavior, 14, 224-247.
  • [10] Randall, D.M. (1988). Multiple Roles and Organizational Commitment. Journal of Organizational Behavior, Oct., 9(4), 309-317.
  • [11] Bar-Hayim, A. & Berman, G.S. (1992). The Dimensions of Organizational Commitment. Journal of Organizational Behavior, July, 13(4), 379-387.
  • [12] Mathieu, A.; Bruvold, N.T. & Ritchey, P.N. (2000). Subcultural Research on Organizational Commitment With the 15 OCQ Invariant Instrument. The Journal of Personal Selling and Sales Management, Summer, 20(3), 129-138.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Nevzat Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007

Kaynak Göster

APA Demir, N. (2007). SATIŞ VE PAZARLAMA ELEMANLARININ İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 7(28), 167-175. https://doi.org/10.14783/maruoneri.684356

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377