Bu araştırmanın amacı; ISO 9000 sertifikasına sahip bir imalat işletmesinde gerçekleştirilen bir araştırma ile işletmelerin ISO 9000 sertifikasına sahip olma sebeplerinin ve ISO 9000 sertifikasından elde edilen yararların algılanmasını yönetici ve çalışanlar açısından incelemek, yönetici ve çalışanlar arasında algılama benzerlik ve farklılıkları olabileceğini ortaya çıkarmaktır. Böylece, işletmelerin ISO 9000 sertifikasına dayalı kalite sistemlerini yeniden gözden geçirmelerini sağlayacak bulgular sunmaktır. Araştırmanın ortaya çıkış noktası, ISO 9000 sertifikasına sahip olma sebeplerinin ve bu sertifikanın işletmeye sağladığı yararların yönetici ve çalışanlar tarafından farklı algılanabileceğidir. Araştırmanın en önemli bulgusu; söz konusu işletmede ISO 9000 sertifikasına sahip olma sebeplerinin yöneticiler ve çalışanlar tarafından algılanmasında istatistiksel olarak farklılık olmadığı, diğer taraftan ise ISO 9000 sertifikasının işletmeye sağladığı bazı yararların algılanmasında yönetici ve çalışanlar arasında istatistiksel olarak fark olduğudur. Bu durum, işletmelerde ISO 9000 sertifikasının algılanmasında sadece yöneticilerin ya da sadece çalışanların algılamalarını dikkate almak yerine, her iki grubunda algılamalarını da dikkate almak gerektiğini ortaya çıkarmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377