Farklı pazarlara aynı anda ve aynı mesajla ulaşmayı amaçlayan post modem reklamlar, postmodernizm anlayışının uzantısı olarak 1990’lı yıllardan sonra yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu tür reklamların temel amacı, farklı hedef kitlelerin istedikleri farklı imajları markaya transfer edebilmeleridir. Bu çalışmada postmodern reklamların amaçlarının, kullandıkları yöntemlerin ve etkilerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda yapılan araştırmada ise postmodern reklamların inandırıcı olma, farkındalık oluşturabilme ve marka bağlılığı gerçekleştirebilme etkileri ve bu etkiler arasındaki ilişkiler incelenmeye çalışılmaktadır. Gerçekleştirilen araştırmanın bulgularına göre; post modern reklam gerek mesaj içeriği gerekse kullanılan metafor ile hedef kitle üzerinde inandırma, farkındalık oluşturma, marka bağlılığı meydana getirme açılarından etkilidir ve bu etkilenmede demografik özellikler ayırıcı bir rol oynamamaktadır. Ayrıca kullanılan metafor postmodern reklamın nihai amacı olan marka bağlılığı oluşumunda oldukça etkilidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377