Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA FAALİYETLERİNDE SATIŞ GÜCÜNÜN TEMİNİ VE İLAÇ SANAYİ SEKTÖRÜNDEKİ UYGULAMALAR

Yıl 1994, , 107 - 116, 10.06.1994
https://doi.org/10.14783/maruoneri.698585

Öz

Satış gücünün temin ve seçimi işletmelerde "pazarlamanın amacına" ulaşmasında önemli bir role
sahip olan "satış yönetimini" oluşturması nedeniyle çok farklı bir nitelik arzetmektedir.
Firmaların çalışma alanlarına göre ayrıcalık gösteren bir önemli faaliyet, aynı zamanda benzer
firmalarda tedarik ve seçim bakımından üzerinde durulan önemli ölçekleri değiştirebilmektedir.
Genel prosedür personel seçimini kapsamamakla birlikte satış faaliyetinin karmaşık yapısı ve
sektörlerin farklılıkları satış elemanı seçimine farklı bir boyut kazandırmaktadır. Sözkonusu durumu
ilaç sanayii sektöründe değerlendirdiğimizde aynı sonuca ulaşmanın kaçınılmaz olduğunu
görmekteyiz.

Kaynakça

  • KORKMAZ, Tuncay; "Satış yönetimi". Ders notları, M.Ü. Eğitim ve Yardım Vakfı Yayım, İstanbul, 1986, s. 181.
  • TAŞKIN, Erdoğan; "Satışçıların yönetimi", DER. Yay., İstanbul, 1987, s. 68.
  • OLUÇ, Mehmet; Satış gücü Yönetimi". İ. Ü. İşletme Fak. Pazarlama Enstitüsü Yay. İstanbul, 1979, s.37.
  • OLUÇ, Mehmet; a.g.e., s.38.
  • KOCAMAZ, Tuncay; a.g.e., s. 22.
  • LUCK, David J. / FERRELL. O. C. / LUCAS, G. H .;” Marketing Strategy and Plans", Prentice Hail, NJ. 1989, s. 142.
  • KOCAMAZ, Tuncay; a.g.e., s.23.
  • KUHEYLAN, E.; "Pazarlama İşlemlerinde Satış Elemanlarının Sorunları ve Yöneticilerin Beklentileri", 9 Eylül Üniversitesi. 1897 Yıllığı. İzmir, 1987.
  • BROWN, Roland; "Satıcılıktan Yöneticiliğe Geçiş", Uluslararası Bankası Yay., İstanbul, 1984, s. 103.
  • KILKIŞ, Y., "Satıcılık". İTO Eğitim Yay., İstanbul, 1988.
  • GÜRDAL, Sehavet; "Satış gücü yönetimi", Yeni Asya Yay., İstanbul, 1990, s.45
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

T. Sabri Erdil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 1994
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994

Kaynak Göster

APA Erdil, T. S. (1994). PAZARLAMA FAALİYETLERİNDE SATIŞ GÜCÜNÜN TEMİNİ VE İLAÇ SANAYİ SEKTÖRÜNDEKİ UYGULAMALAR. Öneri Dergisi, 1(1), 107-116. https://doi.org/10.14783/maruoneri.698585

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377