Türk sanatı içinde saray sanatının ve
saray adına yapılan tüm sanat öğelerinin özel
bir yeri bulunmaktadır. İhtişamın, gücün ve
iktidarın sembolü olan saray mimarisinden
başlayarak, iç mekan düzenlemelerinde kullanılan bütün eşyaların ve saray için yapılan
tüm eserlerin yapımı sırasında hiç bir şekilde
masraftan ve işçilikten kaçınılmamış, saraydan
alınan destek ve denetimle birlikte tasarımlarda
sürekli mükemmelin mükemmeli araştırılmış,
bu nedenle eserlerdeki estetik olgu, yerini
yücelik kavramına bırakmıştır. İhtişamın ve
gücün merkezi olan saray ve çevresi için
üretilecek halıların da bu özellikleri bünyesinde
barındırması ve yansıtması gerekmektedir.
*) ANADOLU MEDENİYETLERİ Selçuklu/Osmaniı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınlan, C.III,
Ankara, 1983
1) ASLANAPA, Oktay, Türk Halı Sanatı'nın Bin Yılı, Eren Yayıncılık, İstanbul, 1987
2) BARIŞTA, H.Örcün, Türk El Sanatları Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınlan, Ankara, 1983
3) ÇAĞMAN, Filiz, " Osmanlı Sanatı," Anadolu Medeniyetleri Selçuklu/Osmanlı. Kültür ve Turizm
Bakanlığı Yayınlan, G UI, Ankara, 1983
4) DAĞCI, R.Koray, "Hereke Halıcılığındaki Desen Karakterinin incelenmesi ve Yeni Çizgilere
Ulaştırılması," I. Ulusal El Sanatları Sempozyumu Bildirileri Dokuz. Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir,
1981
5) ENEZ, Nevin, Doğal Boyamacılık. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınlan, İstanbul, 1987
6) ÎREZ, Feryal, "Saray Yaşamında Batı'nın Doğu'su,” Tarih ve Toplum, İletişim Yayınlan, S.65,
İstanbul, Mayıs, 1989
7) KÜÇÜKERMAN, Önder, Hereke Fabrikası, Sümerbank Yayınlan, İstanbul, 1987
8) KÜÇÜKERMAN, Önder, Feshane. Sümerbank Yayınlan, İstanbul, 1988
**) ÖNEY, Gönül, Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlan,
Ankara, 1992
9) YETKİN, Şerare, "Osmanlı Saray Halılarından Yeni Örnekler," Sanat Tarihi Yıllığı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınlan, Y. 1976-1977, S. VII, İstanbul, 1977
10) YETKİN, Şerare, Türk Halt Sanatı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlan, Ankara, 1991