Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE İŞLETMEDEN TÜKETİCİYE (B2C ) ve İŞLETMELER ARASI ( B2B ) ELEKTRONİK TİCARET UYGULAMALARI

Yıl 2001, , 193 - 202, 13.01.2001
https://doi.org/10.14783/maruoneri.728742

Öz

The aim of this study is to investigate global B2C and B2B healthcare industry practices. With investment and increasing user momentum, a new class of health portals is set to offering content, commerce and utility applications for online consumers. B2C e-commerce players were launched with the goal of providing consumers with information, expert advice, community and shopping on the Web. On the other side, the health çare providers are today very clear about their needs and expectations. B2B e-commerce players provide them products and innovative cost management Services. With better products, information and Communications, consumers can achieve a better understanding of medical conditions and treatment options and health çare providers can offer improved guality in patient çare.

Kaynakça

  • [1] Schoenfeld, Adam; Kosaraju, Sid; Harrison, Marc, “Health Industry and the Internet; Revenue Forecast, Portal Strategies, Competitive Landscape”, http:// www. jup.com, Jüpiter Research Services, Ocak 1999, Internet Erişim Tarihi: 5.1.2001, s.6.
  • [2] ---------, InteliHealth.com, http:// www. intelihealth.com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [3] -----—, DrKoop.com, http:// www.drkoop.com, İnternet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [4] --------, Healthyldeas.com, http:// www.healthyideas. com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [5] --------, BetterHealth.com, http:// www.betterhealth. com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [6] --------, MayoHealthOasis.org, http:// www.mayohealthoasis. org, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001
  • [7] --------, Drugstore. com , http:// www. drugstore.com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [8] --------, PlanetRx.com , http:// www. planete, com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [9] --------, CVS. Com, http:// www. cvs. com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [10] --------, RiteAid.com, http:// www. riteaid. com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [11] --------, Vitamin Shoppe, http:// www.vitaminshoppe.com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [12] --------, Allegiance Group, http:// www. allegiance.com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [13] --------, Chemconnect.com,http: // www.chemconnect. com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [14] --------, Biosample.com, http:// www. biosample.com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [15] --------, Neofarma.com, http:// www. neofarma.com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
  • [16] ---------, Cardinal Health, http:// www. Cardinal.com, Internet Erişim Tarihi: 8.1.2001.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Murat Erdal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Ocak 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001

Kaynak Göster

APA Erdal, M. (2001). SAĞLIK SEKTÖRÜNDE İŞLETMEDEN TÜKETİCİYE (B2C ) ve İŞLETMELER ARASI ( B2B ) ELEKTRONİK TİCARET UYGULAMALARI. Öneri Dergisi, 4(16), 193-202. https://doi.org/10.14783/maruoneri.728742

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377