Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARACI MARKALARININ MARKALAMA KARARLARINDAKİ YERİ VE BU MARKALARIN TOPTANCI, PERAKENDECİ, ÜRETİCİ BAZINDAKİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI

Yıl 2000, , 9 - 13, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.730881

Öz

Uluslararası pazarlarda uzun yıllardır uygulanmasına rağmen ülkemizde 1950’ li yıllarda başlayan "‘Private Label-Aracı Markalı” ürün yaratma trendi, yukarıda bahsettiğimiz marka bağımlılığı kavramını sarsmaya yönelmektedir. Kahveden deterjana, peynirden margarine hemen hemen her alanda oluşturulmuş büyük markalar market raflarında aracı markası taşıyan ürünlerle rekabet etmektedir. Aracı kuruluşlar, büyük üreticilere ya da fason yaptırdığı bütün ürünlere tek bir marka koyarak, yıllarca bu iş için, üretici işletmelerin pazarlama aktivitelerini yürüten birimlere meydan okumaktadır.

Kaynakça

  • Kotler. P.: G.. Armstrong. Principles of Marketing. 7'1' Kdition. Prentice Hail. İne. Simon and Schuster / A Viacom Compaııy. Ne\v Jersey. 1996.
  • Kotler. P.: Armstrong. (i.. Marketing an lııtroduction. 3rd Kdition. Pıenliee Hail Lnglc\\ood Cliffs. Ne\v Jcrsey. 1993.
  • Bradley. Frank. Marketing Management: Providing, Comınunicating and Delivering Value. Prentice Hail International (UK) Limited. Cambı idge. 1995.
  • Jobber. David. Principles and Practice of Marketing. Mc Grau Hill Book Coırı. Bershire. 1995.
  • Kotler. P.. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementatioıı and Control. A Paramounl Company. Kngleuood Clitls. Nc\v Jersev. 1994.
  • Assael. Henry. Marketing Principles and Strategy. 2nd Edition. Tlıe Drvdeıı Press l lardcoıırt Brace & Company. 1993.
  • Zikmund. William G.: Michael d'Amico. Marketing. 4'1' Ldition. Wesl Publishing Company. 1993.
  • Skinner. Steven .1.. Marketing. 2. Ldition. I loughtoıı Mimin Company. Stutenl Book ISBN. 1994.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Aypar Uslu Bu kişi benim

Gülpınar Kelemci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000

Kaynak Göster

APA Uslu, A., & Kelemci, G. (2000). ARACI MARKALARININ MARKALAMA KARARLARINDAKİ YERİ VE BU MARKALARIN TOPTANCI, PERAKENDECİ, ÜRETİCİ BAZINDAKİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI. Öneri Dergisi, 3(13), 9-13. https://doi.org/10.14783/maruoneri.730881

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377