Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZAR ARAŞTIRMASININ BEŞ C’Sİ

Yıl 2000, , 19 - 21, 15.07.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.733010

Öz

The thing managers should consider important when they run a new business is market research. For this reason managers must pay attention some criterions. These are fıve C’s of market research (concept, criticism, competition, credibility, common interest). Every business venture starts with an idea. Any idea can be turned into profîtable, home-based business. It doesn’t necessarily have to be a “ new invention “ or a new idea. However to be successful the business should exceed customers’ expectations. To increase credibility, managers should become more involved with community. Networking is free and could provide the most valuable exposure for managers and their companies.

Kaynakça

  • [1] Kurtuluş, Kemal; Dündar; Sema, "Türkiye’de Pazarlama Araştırmalarında Kalite Nasıl Artırılır?” I.Ulusal Pazarlama Sempozyumu, Türkiye Pazarlama Derneği, İ.Ü. İşletme fakültesi, 27-29 Ekim 1995 ,Silivri-îstanbul, s.l.
  • [2] Tek, Ömeı Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, İzmir, 1997, s. 131
  • [3] Armutlulu, I smail Hakkı, İşletme İstatistiğine Giriş, Alfa Yayınları, İManbul ,1999, s. 11.
  • [4] Kurtuluş, Kemal, Pazarlama Araştırmaları, İ.Ü. İşletme Fakültesi Y,iyin No:28,İstanbul, 1996, s.7.
  • [5] Yalçın, F. Vsuman; Sezer, I. Füsun, Pazarlama Bilgileri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul, 1995, s.17.
  • [6] Gürdal, Sehavet, Satış Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:956 Cilt: 1, Ünite: 1-9 Eskişehir, 1996, ss.49-52.
  • [7] Dinçer, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, İstanbul ,1998, s. 182.
  • [8] Yakışan, Seval, Pazarlama Araştırması, Atölye Burak Matbaacılık, İstanbul, 1991, s.l.
  • [9] Yudelson, Julian, “Adapting Mc Carthy’s Four P’s for the Twenty - First Century" Journal of Marketing Education, Vol 21. No:l April, 1999, ss.64-65.
  • [10] Gean, Rozey, Five C’s of Market Research, httD://www.scwltapes.com.. ss.1-4.
  • [11] Aaker, David A.; Kumar, V.; Day, George S.; Marketing Research, John Wiley & Sons, Inc, New York, 1995, s.8.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Asuman Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000

Kaynak Göster

APA Yalçın, A. (2000). PAZAR ARAŞTIRMASININ BEŞ C’Sİ. Öneri Dergisi, 3(14), 19-21. https://doi.org/10.14783/maruoneri.733010

Cited By

Covid-19 Pandemisine Seroepidemiyolojik Yaklaşım
STED / Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi
Ezgi EMLİ ALPAY
https://doi.org/10.17942/sted.892713

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377