BibTex RIS Kaynak Göster

HEDONİK TÜKETİM EĞİLİMİNİN PLANSIZ SATIN ALMA EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİ-IDENTIFYING THE EFFECT OF HEDONIC CONSUMPTION TENDENCY ON IMPULSIVE BUYING TENDENCY

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 33, 109 - 116, 17.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı tüketicilerdeki hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma eğilimleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Hedonik tüketim, tüketimin duyular, algılamalar, fanteziler ve duygularla ilişkili olarak geliştiği davranışları kapsayan tüketimdir. Plansız satın alma davranışı ise, tüketicinin düşünmeden, ani, kuvvetli ve ısrarlı bir satın alma arzusu içinde olmasıdır. Bu bağlamda araştırmanın amacı ve literatür taraması doğrultusunda araştırma modeli geliştirilmiştir ve geliştirilen araştırma modeli Yapısal Eşitlik Modeli (Structural Equation Modeling-SEM) kullanılarak test edilmiştir. Araştırma kapsamında 284 tüketiciden anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Analiz sonucunda hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma eğilimine ilişkin hem bilişsellik hem de duygusallık boyutu üzerinde pozitif etkisi olduğu bulunmuştur.-

The aim of this research is to determine the effect of hedonic consumption tendency on impulsive buying tendency. Hedonic consumption designates those facts of consumer behavior that relate to the multi-sensory, fantasy and emotive aspects of consumption. Impulsive buying is an unplanned purchase which evolves as an immediate, persistent and strong urge to buy something with no pre-shopping intention. Within that scope a research model was developed in relation with the research objectives and the literature review. Then the research model was tested by using Structural Equation Modeling (SEM). In the study, data was collected from 284 consumers by face-to-face interviews. As a result of the analysis, it was found that hedonic consumption tendency has positive effect on both dimensions of impulsive buying tendency- cognitive and affective.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Ulun Akturan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Akturan, U. (2012). HEDONİK TÜKETİM EĞİLİMİNİN PLANSIZ SATIN ALMA EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİ-IDENTIFYING THE EFFECT OF HEDONIC CONSUMPTION TENDENCY ON IMPULSIVE BUYING TENDENCY. Öneri Dergisi, 9(33), 109-116. https://doi.org/10.14783/od.v9i33.1012000154

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377