Tüketiciler internet vasıtasıyla istedikleri ürün hakkında araştırma yaparak ürüne daha uygun fiyatta ve daha kolay ulaşırken; işletmeler de oluşturdukları web siteleri aracılığıyla reklam, halkla ilişkiler ve tanıtım, satış ve insan kaynakları yönetimi vb. birçok konuda avantaj elde edebilmektedir. İnternetin gelişiminde yeni bir aşamaya zemin hazırlayan teknolojiler, karşılıklı etkinliğin arttırılmasına ve daha zengin bir iletişim aracılığıyla yüksek oranda bilginin iletilmesine olanak tanıyacaktır. Bu yeni seçeneklerin yardımıyla, dünya genelindeki ağ-tabanlı perakendecilerin de, internet sitelerinin tasarımını, iletilecek bilginin miktarını ve sağlanacak iletişim ortamı (medya) zenginliğinin oranını yeniden gözden geçirmeleri gerekecektir. Bu makale, internetin evrimini ve Türkiye’deki internet kullanımını özetledikten sonra, medya zenginliği kuramının geçerliliğini ortaya koymakta, cinsiyet çalışmaları ve internete ilişkin kaynakçayı vermekte ve internet sitesi tasarımına yönelik tutumlar üzerinde cinsiyetin etkisini ampirik bir bakış açısı ile betimlemektedir. Sonuçlar, içerik açısından genel olarak kadınların erkeklere göre daha olumlu tutumları olduğunu göstermektedir ve sonuçların etkileri tartışılmaktadır.
Tutumlar Cinsiyet İnternet Medya Zenginliği Kuramı Yeni Medya İnternet Sitesi Tasarımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 38 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377