Öz
Özet: Günümüz sermaye piyasalarında şirketlerin gerek satın alma, gerek halka arz, gerekse de faaliyet dönemi içinde marka değerini belirlemeye yönelik artan ihtiyaçları, birçok marka değerleme yönteminin gelişmesine neden olmuştur. Bu durumda marka değerlemesinin finansal tablolarda raporlanması, finansal tabloların güvenilirliği ile gerçek doğru ve karşılaştırılabilir bilgileri içermesi açısından önemini arttırmıştır.Bu çalışmada önce finansal açıdan marka değeri hesaplamasında kullanılan uluslararası ölçümleme yöntemleri değerlendirilmiştir. Daha sonra bu ölçümleme yöntemleri ile tespit edilen marka değerinin şirketlerin finansal tablolarına yansıtılmasına ilişkin ulusal ve finansal raporlamaya yön veren önemli ülkelerdeki düzenlemeler karşılaştırılmalı ve ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır.
ASSESSING AND MEASUREMENT OF BRAND VALUE IN TERMS OF FINANCIAL REPORTING
Abstract: Firms’ both purchasing, public offering and increased needs for determining brand value in operating cycle, caused developing lots of brand valuing methods in today’s capital markets. Therefore, reporting brand valuing in financial statements is increased in importance in terms of financial statements’ reliability and including real, true and comparable knowledge in financial statements. In this study firstly, international valuing methods, which are used for financially brand valuing calculation, are evaluated. Then, national and leading important countries’ regulations about transferring the brand value of firms’ into the financial statements are discussed in comparison with determined brand value with these valuing methods.