BibTex RIS Kaynak Göster

REKABET AVANTAJI KURAMININ TANIMLANMASI VE ÖLÇÜMLENMESİ - CONCEPTUALIZATION AND MEASUREMENT OF COMPETITIVE ADVANTAGE CONSTRUCT

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 34, 13 - 25, 14.11.2012

Öz

Özet:

Üstün performans elde etmek için, rakiplere karşı
sürdürülebilir avantajlara sahip olmak prensibi günümüz
strateji düşüncesinin temelini oluşturmaktadır. Ancak, bu
avantajların neler olması gerektiği konusunda sınırlı ve
çelişkili bilgiler bulunmaktadır. Bu çalışmada, sürdürülebilir
rekabet avantajlarının neler olduğunu ve nasıl elde edildiğini
anlamak için kaynak bazlı firma teorisi temel yapı olarak
benimsenmiş ve rekabet avantajı literatürü ile sentez
edilmiştir. Araştırmamızda rekabetçi avantaj kuramının
literatürde belirlenmiş tüm farklı boyutları sunulmuş ve
bunları içeren sermaye bazlı üç ana üstünlük tanımlanmıştır.
Önerilen çok boyutlu ölçüm modelinin ampirik testi ihracat
yapan 184 Türk firmasının verilerine dayanmaktadır. Ön
analizlerle psikometrik özellikleri sınanan ölçekler doğrulayıcı
faktör analizinde yapısal eşitlik modeliyle test edilmiştir.

Abstract:

The notion that superior performance requires
sustainable advantage over competitors is central to
contemporary strategic thinking. Yet, limited and conflict
information is available as to what these advantages should be.
In this study, we adopt the resource based view of the firm as a
theoretical foundation and synthesize it with the competitive
advantage literature to understand what these advantages are
and how they are achieved. Our research considers the
different dimensions of competitive advantage suggested in the
literature and defines three fundamental equity based
competitive advantages. The proposed multidimensional
measurement model is tested empirically with data obtained
from 184 Turkish exporting firms. After preliminary test of
the psychometric properties of the scales they are subjected to
a Confirmatory Factor Analysis with Structural Equations
Modeling.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

F. Esra Gençtürk Bu kişi benim

Destan Kandemir Bu kişi benim

Özlem Tuba Koç Bu kişi benim

Işıl Ceren Demirci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Gençtürk, F. E., Kandemir, D., Koç, Ö. T., Demirci, I. C. (2012). REKABET AVANTAJI KURAMININ TANIMLANMASI VE ÖLÇÜMLENMESİ - CONCEPTUALIZATION AND MEASUREMENT OF COMPETITIVE ADVANTAGE CONSTRUCT. Öneri Dergisi, 9(34), 13-25. https://doi.org/10.14783/od.v9i34.1012000226

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377