BibTex RIS Kaynak Göster

AN EXPLORATORY STUDY ON THE DIMENSIONS OF EMPLOYER BRANDING - İŞVEREN MARKALAŞMASININ BOYUTLARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 34, 119 - 130, 15.11.2012

Öz

Abstract:

This paper aims to be a fresh view to employer
branding, which is a new concept in the business, marketing
and HR worlds and in Turkey. This study aims to make a brief
comparison between the viewpoints of Turkish professionals
and university students to the dimensions of attractiveness in
employer branding. The results of this exploratory study will
have preliminary findings that will be important for many
companies aiming to attract and maintain talent in order to
build a corporate brand name and satisfy their stakeholders.
The difference between undergraduate students’ and
professionals’ perceptions about dimensions of employer
attractiveness is investigated in this study. In macro senses,
this paper is an example of marketing being a
multidisciplinary science. It does not only serve for branding a
product but it also has implications in human resource
management or in finance or other departments of the
company.

Özet:

Bu çalışma pazarlama ve insan kaynakları dünyasında
yeni bir konu olan işveren markalaşmasının boyutlarını
incelemektedir. Literatüre yeni girmekte olan konuda
Türkiye’den henüz çok fazla çalışma bulunmaması, bu
çalışmanın önemini arttırmaktadır. Bu keşifsel çalışma, iş
yaşamındaki profesyoneller ile üniversite öğrencilerinin
işveren markalaşmasının boyutlarını algılayış farklılıklarını
göstermeyi amaçlamaktadır. Yeditepe Üniversitesi’nde İşletme
Yüksek Lisansı yapan profesyoneller ile yine aynı üniversitede
lisans eğitimi alan son sınıf ve üçüncü sınıf öğrencileri denek
olarak seçilmiş ve bu iki grubun farklı bakış açıları analiz
edilmiştir. Y jenerasyonunun özelliklerine de değinen bu
çalışmanın sonuçları yetenekli çalışanı kendine çekmek ve
elinde tutmak amacında olan ve bir şirket markası oluşturarak
yarardaşlarını memnun etmek isteyen birçok işverene ışık
tutacaktır. Disiplinler arası bilimin önem kazandığı dönemde,
bu çalışma şirket markalaşması, insan kaynakları ve
pazarlama dünyasına giren yeni bir kavramı tanıtmayı ve bu
yöndeki çalışmalara ışık tutmayı hedeflemektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Aslı Kuşçu Bu kişi benim

Elif Yolbulan Okan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Kuşçu, A., & Yolbulan Okan, E. (2012). AN EXPLORATORY STUDY ON THE DIMENSIONS OF EMPLOYER BRANDING - İŞVEREN MARKALAŞMASININ BOYUTLARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ÇALIŞMA. Öneri Dergisi, 9(34), 119-130. https://doi.org/10.14783/od.v9i34.1012000235

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377