Abstract:
This study aims to enhance the understanding of
trust which seems to be a confusing subject. Although trust
seems to be a more related topic with psychology or sociology
literature, it has also turned to be a growing subject in
organizational research.
In this research, the notion of trust that is always mentioned as
an “intangible”, “confusing”, and “hard to define” is
explored. Within this endeavor, two focus groups which have
aimed to reveal students’ perception about trust and its
importance is presented. One of these focus groups is
conducted with Turkish students and the other one is
conducted with European students. Both of the groups consist
of Erasmus students who have come to Denmark as exchange
students to study for a term.
Özet:
Bu araştırma karmaşık bir kavram olan “güven” in
idrakini arttırmayı amaçlamaktadır. Güven her ne kadar
Sosyoloji ve psikoloji alanlarının konusu gibi gözükse de, son
dönemlerde yönetim yazınında gittikçe artan bir önem
kazanmaktadır.
Bu araştırma kapsamında “soyut”, “karmaşık” ve
“tanımlanması zor” olarak nitelendirilmiş olan güven
kavramı incelenmiştir. Bu araştırma, öğrencilerin güven
kavramına ve önemine ilişkin algılarını ortaya koymayı
amaçlayan iki odak grup incelemesini içermektedir. Bu odak
gruplardan biri Türk öğrencilerle, diğer ise Avrupalı
öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Her iki grup da, Erasmus
öğrenci değişim programı kapsamında Danimarka’ya gelen
öğrencilerden oluşmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 34 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377