THE EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN CREATIVITY AND WORK ENVIRONMENT FACTORS WITH A RESEARCH IN WHITE-GOODS SECTOR IN TURKEY
Abstract: The objective of this study is to find out the relationship between work environments and employee creativity. In other words, it is aimed in this study to examine the work environment factors which stimulate and hinder creativity in a detailed way to find out ways to foster creativity in workplace. The effect of work environment on creativity has been studied and the creative work environments have already been indicated by previous researches but those studies were conducted among the R&D workers while this study was conducted within various departments of the two organizations. The hypothesis was generated and empirically tested by the data obtained from two organizations both operating in white-goods sector in Turkey. The results demonstrate that supervisor support; coworker cohesion, autonomy and task involvement factors have positive relationships with creativity. Furthermore, the findings of this study provide insights to organizations aiming to have creativity within the organization.
Keywords: Creativity, Work Environment, Working Conditions, White-Goods Sector.
YARATICILIK VE İŞ ÇEVRESİ FAKTÖRLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜRKİYE’DEKİ BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA İLE İNCELENMESİ
Özet: Bu çalışmanın amacı iş ortamı ve çalışan yaratıcılığı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Başka bir deyişle, bu çalışma işyerinde yaratıcılığı geliştirme yolları bulabilmek için, yaratıcılığı teşvik eden ve engelleyen iş ortamı faktörlerini incelemeyi amaçlamaktadır. İş ortamının yaratıcılığa etkisi daha once yapılan araştırmalarda incelenmesine rağmen bu çalışmaların daha çok Araştırma&Geliştirme çalışanları arasında yapıldığı görülmektedir. Bu çalışma ise sadece Araştırma&Geliştirme departmanında değil, iki farklı organizasyonun çeşitli departmanlarında gerçekleştirilmiştir. Bir dizi hipotez kurulmuş ve beyaz eşya sektöründe bulunan iki farklı firmadan toplanan veriler kullanılarak test edilmiştir. Sonuçlar, amir desteği, çalışan desteği, insiyatif ve iş odaklılık faktörleri ile yaratıcılık arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada amir desteğinin yaratıcılık üzerinde etkisi olan faktörlerden birisi olarak olarak bulunması spesifik amir davranışlarının yaratıcılığa etkisinin daha detaylı olarak incelenmesi gereğini ortaya koymuştur. Ayrıca, bu çalışma yaratıcı çalışanlara sahip olmayı isteyen organizasyonlara yol göstermektedir.
Yaratıcılık İş Çevresi Çalışma Koşulları Beyaz Eşya Sektörü.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 35 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377