Bu çalışmada, küresel firmaların yerel sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin tüketici temelli marka değeri ve
marka tercihini nasıl etkilediği deneysel bir araştırma ile
irdelenmiştir. Araştırmada, tek faktörlü (yerel bazda sosyal
sorumluluk faaliyeti) üç düzeyli (nötr, olumlu, olumsuz)
özneler arası deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Üniversite
öğrencileri üzerinde yapılan uygulamada, faaliyette
bulundukları bölgelerde toplumsal ve çevresel açıdan sorumlu
davrandığı bildirilen küresel firmalara ait markaların, bu
konularda duyarlı davranmayan firmalarınkilerle
karşılaştırıldığında, tüketici temelli marka değeri açısından
daha olumlu algılandığı belirlenmiştir. Sosyal sorumluluk ile
ilgili olumlu bilgilerin, firmanın ürünlerine yönelik marka
tercihi ve satın alma niyetini artırdığı, olumsuz bilgilerin ise
marka tercihi ve satın alma niyetini azalttığı belirlenmiştir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Marka Değeri Marka Tercihi Yerel Pazarlama Deneysel Tasarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 35 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377