BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESEL FİRMALARIN YEREL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ MARKA DEĞERİ ve MARKA TERCİHİNİ NASIL ETKİLEMEKTEDİR?

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 35, 83 - 91, 16.11.2012

Öz

Bu çalışmada, küresel firmaların yerel sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin tüketici temelli marka değeri ve
marka tercihini nasıl etkilediği deneysel bir araştırma ile
irdelenmiştir. Araştırmada, tek faktörlü (yerel bazda sosyal
sorumluluk faaliyeti) üç düzeyli (nötr, olumlu, olumsuz)
özneler arası deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Üniversite
öğrencileri üzerinde yapılan uygulamada, faaliyette
bulundukları bölgelerde toplumsal ve çevresel açıdan sorumlu
davrandığı bildirilen küresel firmalara ait markaların, bu
konularda duyarlı davranmayan firmalarınkilerle
karşılaştırıldığında, tüketici temelli marka değeri açısından
daha olumlu algılandığı belirlenmiştir. Sosyal sorumluluk ile
ilgili olumlu bilgilerin, firmanın ürünlerine yönelik marka
tercihi ve satın alma niyetini artırdığı, olumsuz bilgilerin ise
marka tercihi ve satın alma niyetini azalttığı belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Ümit Alnıaçık

Evrim İldem Develi Bu kişi benim

Caner Giray Bu kişi benim

Esra Alnıaçık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Alnıaçık, Ü., İldem Develi, E., Giray, C., Alnıaçık, E. (2012). KÜRESEL FİRMALARIN YEREL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ MARKA DEĞERİ ve MARKA TERCİHİNİ NASIL ETKİLEMEKTEDİR?. Öneri Dergisi, 9(35), 83-91. https://doi.org/10.14783/od.v9i35.1012000253

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377