BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMIN FİNANSAL GERİ DÖNÜŞÜ VE BİR ÖRNEK OLAY

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 35, 127 - 141, 16.11.2012

Öz

2000’li yıllarıda teknolojinin de gelişimiyle değişen iş dünyasında, işletmeler için rekabet avantajı sağlayan unsurların en önemlilerinden biri de “pazarlama faaliyetleri” olmaktadır. Uluslararası rekabet arenasında artık pazarlama giderleri birer harcamadan ziyade yatırım olarak görülmeye başlanmıştır. Ancak yine de yatırımın optimum seviyede tutulabilmesini sağlamak için bu yatırımların geri dönüşlerine ilişkin somut verilere ihtiyaç duyulmaktadır. Günümüzde reklamın şirketlere uzun vadeli getirisi olarak tanımlanabilecek marka değeri üzerine etkisi konusunda somut veriler ortaya konulabilmiştir. Ancak reklamın kısa vadeli finansal etkileri henüz somut olarak belirlenememiştir. Bu çalışmada Brand Finance ve Capital dergisi tarafından düzenlenmeye başlanan “Türkiye’nin En Değerli Markaları Araştırması” kapsamında en değerli 100 marka arasında yer alan ve IMKB’ye kayıtlı olan ve yıllık reklam yatırımlarını finansal tablolarında belirten 23 firma üzerinden reklamın finansal etkisi, istatistiki analizler yardımıyla belirlenmeye çalışılacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Furkan Amil Gür Bu kişi benim

Azra Bayraktar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Gür, F. A., & Bayraktar, A. (2012). REKLAMIN FİNANSAL GERİ DÖNÜŞÜ VE BİR ÖRNEK OLAY. Öneri Dergisi, 9(35), 127-141. https://doi.org/10.14783/od.v9i35.1012000261

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377