Abstract:
Due to the increase in the usage of ecommunication,
many authors suggest that young generation
tend to use electronic messaging more than traditional face to
face communication. However, the number of research
findings is still insufficient regarding this issue. The aim of
this study is to examine university students’ preferences
between these two alternative communication ways. In order to
examine this subject, a survey consisting of 36 questions was
applied to 419 university students. The questionnaire focused
on four main dimensions of communication; information
richness, ease of use/usefulness, emotion express and social
presence. Results of the analysis showed that students prefer
face to face communication for emotion express, usefulness
and social presence whereas they prefer IM for information
richness.
Özet:
Birçok yazar elektronik iletişimde meydana gelen
gelişmeler nedeniyle yeni neslin elektronik mesajlaşmayı
geleneksel iletişim yöntemlerinden daha fazla kullandığını
belirtmektedir. Bu görüşü destekleyen araştırma bulgularının
ise sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. Bu araştırma Türk
öğrencilerinin hızlı ileti ve yüz yüze iletişime ilişkin tercihlerini
incelemektedir. Bu amaçla 36 sorudan oluşan bir anket formu
Marmara Üniversitesi’nin 419 öğrencisi tarafından
yanıtlanmıştır. Anket formu bilgi zenginliği, kullanım
kolaylığı/yararlılık, duygu aktarımı ve hazır bulunma olmak
üzere iletişimin dört boyutuna odaklanmıştır. Analiz sonuçları
öğrencilerin duygu aktarımı, yararlılık ve hazır bulunma
boyutları için yüz yüze iletişimi; bilgi zenginliği için ise hızlı
iletiyi tercih ettiklerini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 36 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377