Bu çalışmanın konusunu, Türkiye’deki belediye personel ve yöneticilerinde görülen hizmet içi eğitim eksikliği ve bu konuda yaşanan çeşitli sorunlar oluşturmaktadır. Çalışmanın temel konusunu daha iyi açıklayabilmek için öncelikle hizmet içi eğitim kavramsal olarak incelenmiştir. Hizmet içi eğitim kavramsal ve teorik olarak tanımlandıktan sonra belediyelere yönelik hizmet içi eğitimin yasal dayanakları ve bu kurumlara yönelik hizmet içi eğitim programları düzenleyen kurum ve kuruluşların son yıllardaki eğitim çalışmaları üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ilerleyen kısımda ise, Türkiye’de belediyelerde yaşanan hizmet içi sorununu daha somut verilerle ortaya koyabilmek amacıyla konuya ilişkin yapılmış önemli alan araştırmaları incelenmiştir. Bu alan çalışmalarından bazıları kapsam açısından geniş oldukları için Türkiye’deki çoğu belediyenin yaşadığı hizmet içi eğitim sorunlarına yönelik önemli veriler içermektedir. Bu çalışmaların sonuçlarına göre belediyelerde yaşanan hizmet içi sorununun genel çerçevesi çizilerek, sorunlarla ilgili ortak bulgular analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise eldeki somut veriler ve eğitim ihtiyaçları doğrultusunda çizilen çerçeve yardımıyla, belediyelerde yaşanan hizmet içi eğitim sorunun çözümüne yönelik organizasyonel ve küçük yasal düzenlemeler konusunda bir takım önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 39 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377